נער בן 16 התכוון לבצע היום (חמישי) פיגוע דקירה סמוך לחברון וסוכל לפני שהספיק לפגוע בלוחמי משמר הגבול שהיו לידו. הפלסטיני הגיע לחסם בית המרקחת, הסמוך למערת המכפלה, והתקרב לכיוון החיילים שסימנו לו לעצור. בוצע נוהל מעצר חשוד ובחיפוש שבוצע על גופו אותרה סכין מוסלקת בשרוול חולצתו. לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע זה והנער החשוד, תושב חברון, נעצר ונלקח להמשך טיפול וחקירות מחוז ש"י.



בתוך כך, הבוקר הותר לפרסום כי נעצרה חוליית מיידי בקבוקי תבערה מהכפר ביר א-סיכה סמוך לכביש 6. מדובר באזרחים ישראלים, מרביתם קטינים מתחת לגיל 18 שביצעו שני פיגועי יידוי של בקבוקי תבערה לעבר כביש 6 בשבועות האחרונים.



עשרה קטינים ושני בגירים נעצרו לחקירת שב"כ וימ"ר מרכז של משטרת ישראל. בחקירתם בשב"כ עלה כי בחודש אוקטובר בשעות הלילה, סמוך לישוב בחן, ביצעו שני פיגועי יידוי בקבוקי תבערה ואבנים לעבר רכבים שנסעו על כביש 6 מדרום לצפון. עוד עלה בחקירה כי על רקע האירועים הביטחוניים ייצרו החשודים מספר בקבוקי תבערה וביצעו את שני הפיגועים.



פענוח הפיגועים וחשיפת חוליית מיידי בקבוקי התבערה, התרחשו מספר ימים לאחר פענוח שני פיגועים נוספים שאירעו בכביש 6 לאחרונה ובוצעו על ידי מספר תושבי טירה שבמשולש.



בשירות הביטחון הכללי ובמשטרת ישראל רואים בחומרה רבה את האירועים ומסרו כי "אירועי טרור חמורים מעין אלו יטופלו במלוא הנחישות עד למיצוי הדין עם המעורבים".



פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד הגישה כתב אישום נגד הנאשמים בגין ביצוע עבירות בנשק, קשירת קשר לפשע וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.



פרשת הרחפן: נחשפה חוליה שתכננה להצטרף לדאעש 



"פרשת הרחפן": כזכור, אתמול נחשפה התארגנות של תומכי דאעש, אזרחי מדינת ישראל תושבי ג'לג'וליה, שתכננו לצאת לסוריה על מנת להצטרף ללחימה לצד דאעש, כך הותר לפרסום לאחר חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במשטרת ישראל.




תומכי תומכי דאעש. צילום:דוברות שב"כ



פרקליטות מחוז מרכז הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד הנאשמים בגין ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע קשר לפשע, ניסיון ליציאה שלא כדין למדינת אויב וסיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב. החקירה החלה לאחר שנדאל חאמד צאלח צאלח, תושב ג'לג'וליה בן 23, חצה את הגבול לסוריה בסוף אוקטובר מרמת הגולן באמצעות מצנח רחיפה. 



במהלך הערב בו חצה נדאל את הגבול לסוריה בוצע ריכוז מאמץ מודיעיני בשירות הביטחון הכללי ובמשטרת ישראל כדי לאתר את זהותו של האדם שחצה את הגבול, ובהמשך להבין את סיבת יציאתו לסוריה.