גל הטרור נמשך: פיגוע סוכל יום (שבת) בכניסה למערת המכפלה, כשפלסטינית כבת 18 הגיע לחסם "צלבנית" בכניסה לאתר הקדוש, ועוררה את חשדם של לוחמי משמר הגבול ושוטר חברון שמאיישים את העמדה דרך קבע. 



הלוחמים והשוטר קראו לה לעצור והחלו בבדיקה שיגרתית כשלפתע זיהה אחד הלוחמים כי זו אוחזת סכין שלופה בידה. בנשקים שלופים החלו בבידוק מאובטח וכעבור זמן קצר השתלטו על המחבלת ועצרו אותה ללא ירי. 



המחבלת, מכפר פאג׳ר, הועברה להמשך הליך חקירות במרחב חברון, אין נפגעים מכוחותינו.




שלפה סכין אך נעצרה. המחבלת במערת המכפלה. צילום: חטיבת דובר המשטרה


מפקד הפלוגה, רב פקד כפיר כהן, שיבח את תגובתם של הלוחמים והשוטר באירוע וציין: ״פעם אחר פעם מוכיחים הלוחמים כי תגובה מקצועיות מצילה חיים, תגובה שככל הנראה בזכותה נמנעה פגיעה בלוחמים בעמדה או באזרחים תמימים״. 



אתמול ארע פיגוע דקירה בחברון. כוח של חיילי צה"ל בעמדת ג'ילבר על יד שכונת תיל רומידה בחברון הותקף על ידי שני פלסטינים חמושים בסכינים.



חייל צה"ל נפצע קל בתקיפה בפניו. הכוח שהיה במקום הגיב ופתח באש והרג את שני המחבלים. הלוחם הפצוע פונה לקבלת טיפול בבית החולים "שערי צדק" בירושלים.



בפיגוע נוסף, נפצע חייל כבן 20 באורח בינוני-קשה לאחר שנדקר בצווארו בסמוך לכפר עבוד באזור חלמיש בבנימין. המחבל נורה וחוסל. החייל פונה לבית החולים "תל השומר" על ידי כוח רפואה של צה"ל.



עוד אתמול, שני ישראלים כבני 20 נפצעו בפיגוע דריסה ליד עפרה. המחבל נוטרל וחוסל.