חשיפת העובדה כי חמאס ירה רקטה לעבר אסדת גז אינה חדשה למערכת הביטחון. זו לא הפעם הראשונה שארגון טרור מנסה לאתגר את צה"ל בירי לעבר מתקנים אסטרטגיים. הדבר קרה בעבר ולא רק על מתקני אסדות הגז.

במערכת הביטחון בכלל ובחיל הים בפרט לקחו את האיום ברצינות רבה, שכן למערכת הביטחון מידע מודיעיני על איומים כלפי מתקנים אסטרטגיים ובטילים היכולים לאתגר את צה"ל ולפגוע באופן משמעותי במתקנים הללו.

לפי גורם בכיר במערכת הביטחון, לחיזבאללה יש כבר מזמן ארסנל טילים שיכולים לפגוע במתקנים אסטרטגיים ואיום חדש בדמות כלי טייס בלתי מאוישים. הוא הוסיף כי  גם החמאס מנסה להשיג נשק איכותי שיכול להגיע למתקנים הללו, אולם כעת הוא מחזיק בכמות קטנה מאוד ולא מאיימת.

מסוגלת לטפל במספר רב של טילים לעבר המטרה

האיום הגדול בעיקר מגיע מלבנון ומאיראן, אולם אף אחד לא יופתע אם עד העימות הבא בדרום חמאס יוכל לאיים גם הוא באופן משמעותי. רכישת ספינות הטילים וכיפות ברזל ימיות נועדו בדיוק בשביל איום מהסוג הזה. המערכת נועדה להגן על כלי לחימה, מתקנים אסטרטגים כמו תחנות חשמל, נמלי ים ושדות תעופה וכמובן אסדות גז.

המערכת יעילה ומסוגלת לטפל בהתקפות רוויות של מספר רב של טילים לעבר המטרה. בדומה לכיפת ברזל המופעלת על הקרקע גם למערכת הזו זמן תגובה קצר. המערכת כוללת משגר אנכי המותקן מתחת לסיפון הספינה. היא משתמשת במכ"ם של הספינה ויש לה יכולת הגנה מפני מספר טילים בו זמנית.

"ניתן לטעון בה עד 10 מיירטים לכל יחידה אנכית לה יש משגר מודולרי" מסביר גורם ביטחוני. "למיירטים יכולת יירוט ברדיוס של 360 מעלות ובאופן בלתי מוגבל. לטיל המיירט יש ראש הנפץ המתקדם ביותר בעולם, שמבטיח הסתברות גבוהה ליירוט נגד מגוון רחב של יעדים מאוימים. הוא זריר מאוד ועם יכולת יירוט המאפשרת קצב גבוה של שיגור לעבר מטרות. המרעום שלו.

"הוא גם בעל יכולת רבת עוצמה, מה שמבטיח הרס מוחלט לטיל ששוגר" מוסיף הגורם הביטחוני. כיפת הברזל הימית יכולה להיות משולבת בספינות קטנות והיא מאפשרת לספינות לעסוק בפעילות שוטפת ולפעול ביעילות נגד איומים עם ביצועים גבוהים, שלטענת המפתחים בחברת רפאל, עוד ישופרו בעתיד. גורם ברפאל מסר כי ניתן להפעיל את המערכת גם מהים וגם מהחוף בזמן שהספינה עוגנת.