שני ניסיונות פיגועים בתוך פחות משעה: ניסיון פיגוע ירי בוצע הבוקר (שישי) לעבר מחסום גלבוע. באירוע לא היו נפגעים. מתחקור ראשוני עולה כי מחבל פלסטיני חמוש, ככל הנראה בנשק ארוך, הגיע מכיוון השטח הפלסטיני וירה ממרחק של כמה עשרות מטרים לעבר המעבר. מאבטח של רשות המעברים במשרד הביטחון, שעמד באחת מעמדות השמירה, הבחין בו וירה לעברו. המאבטח דיווח שזיהה פגיעה במחבל. 



בשלב הזה הגיע למקום רכב מסחרי פלסטיני שאסף את המחבל הפצוע ונמלט. אין נפגעים בקרב אנשי המעבר ולא נגרם נזק. המחבל כאמור נמלט, ולא ברור מצבו. לאחר בריחתו, הצבא החל לבצע סריקות באזור. 


זמן קצר לאחר מכן התרחש ניסיון פיגוע דריסה סמוך לחלחול, צפונית לחברון. מחבל ניסה לדרוס חיילי צה"ל שעסקו בבידוק רכבים שגרתי, הוא נורה וחוסל. לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע. על גופת המחבל נמצאה סכין. 

מוקדם יותר במהלך הבוקר הותר לפרסום כי במסגרת פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל נעצר הלילה מחמד עבד אל חלים עבד אל חמיד סאלם, המחבל שביצע אמש את פיגוע הדריסה ליד בית אריה בו נפצעו ארבעה חיילי צה"ל.
 
מחמד סאלם, בן 37 מהכפר לובן ע'רביה, מזוהה עם ארגון הטרור חמאס ובשנת 2001 היה עצור מנהלי למשך חודשים. בשנים האחרונות הוא ללא רקע ביטחוני. בחקירתו הראשונית בשטח ע"י שב"כ, הודה סאלם כי ביצע את הפיגוע לאחר שהושפע מההסתה בסיקור התקשורתי הפלסטיני על המצב בירושלים ובהר הבית ועל "רצח הילדים הפלסטינים" כהגדרתו. הוא הועבר להמשך חקירת השב"כ.


המחבל חלים עבד אל חמיד סאלם, על פי דיווחי הפלסטינים

כזכור, במהלך פיגוע הדריסה נפגעו ארבעה בני אדם מרכב בכפר לובאן, אחד מהם נפצע באורח קשה והיתר נפצעו קל עד בינוני. הרכב הדורס נמלט מהמקום ולאחר מכן אותר סמוך לבית אריה על ידי שוטרי סיור מתחנת בנימין בשיתוף כוח צה"ל מחטיבת אפרים. בחיפוש ברכב נתפס נשק מסוג M-16 ורימון הלם.

פיגוע הדריסה התרחש בכפר לובאן סמוך לבית אריה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לנפגעים, ביניהם צעיר כבן 19 שפונה לבית החולים בלינסון במצב בינוני-קשה, עם חבלות בגפיים. שלושה נפגעים נוספים שנפצעו באורח קל טופלו בשטח ופונו גם הם לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. 


 זירת הפיגוע ליד בית אריה אתמול. צילום: דוברות מד"א