שלושה חודשים לאחר שהחל גל הטרור ומתוך הנחה כי גל הטרור לא נמצא בימים האחרונים, התקיימה היום (ראשון) במערכת הביטחון הערכת מצב מחודשת ובעקבותיה הוחלט על המשך תגבור סדר הכוחות ביהודה ושומרון בהיקף של ארבעה גדודים.



על פי ההחלטה, לראשונה מאז החל גל הטרור, צה"ל יגייס שני גדודי מילואים בתחילת שנת 2016, כלומר בעוד פחות מחודש. חיילי המילואים כבר קיבלו צווי גיוס. בנוסף הוחלט על תגבור של שני גדודים מהמערך הסדיר של צה״ל.



מדובר צה"ל נמסר כי המשך התגבור ידון מעת לעת בהתאם להערכת המצב. בצה"ל רצו סד"כ גדול יותר של חיילי מילואים ודרשו לגייס ארבעה גדודי מילואים במטרה לשחרר מפעולות האבטחה בצירים באיו"ש את גדודי הסדיר, אולם הדבר לא אושר.



בצה"ל מבינים כי הרוטציה בין גדודי הסדיר צריכה להיות בקצב מהיר יותר, שכן הגדודים עסוקים בעבודות אבטחת צירים ומחסומים ולא מתאמנים על פי גרף האימונים המתוכנן דבר שממנו חוששים בצה"ל בפגיעה בכשירות המקצועית והמבצעית שלהם.



כבר לפני כחודש וחצי, דווח כי בצה"ל מתכוונים לבצע גיוס גדול של מילואים לפעילות מבצעית כדי לאפשר לכוחות הסדירים לשוב לאימונים ולפעילויות אחרת בעקבות המצב הביטחוני. שבועיים לפני כן נערך גיוס כוחות מילואים למשמר הגבול שסייעו לאבטח את מרכזי הערים, ובהם ירושלים הבירה.