חבר הלשכה המדינית בחמאס, מחמוד א-זהאר, התייחס למסיבת העיתונאים של משפחת חייל צה"ל אורן שאול, ואמר כי "לא תהיה עסקה לשחרור אסירים, אלא בתנאים שלנו". בנאום שערך היום (שני) א-זהאר לרגל 28 שנים להקמת חמאס, אמר: "הארגון לא יחשוף את גורלם של החיילים הישראלים השבויים בידי גדודי אל-קסאם (הזרוע הצבאית של חמאס), לפני שחרורם של משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש".
א-זהאר הוסיף בנאומו, שנערך לפני עשרות אלפים מתומכי חמאס ברצועת עזה, כי "לא תהיה עסקה אלא בתנאים שלנו. לא נשלם את מחיר 'עסקת שליט' פעמיים, ועל התוקפנים לשחרר את משוחררי העסקה. לא נאמר מילה אחת על גורל החיילים הישראלים לפני השחרור והתחייבות לא לעצור אותם מחדש".
בעניין הקמפיין שמנוהל בימים האחרונים על ידי צעירים פלסטינים למסירת המעברים לידי הרשות הפלסטינית, אמר א-זהאר: "אנחנו לא משתמשים במעברים להברחות, וכל צד שידיו נקיות יכול אותו בניהול המעברים. לא נמסור את המעברים לידי גנבים ומבריחים". בכיר החמאס רמז שארגונו מוכן לבחירות חדשות ואמר, כי "לא נמסור את האדמה ששוחררה בדם השהידים לאף צד, אלא אם העם הפלסטיני יאמר זאת". 

כזכור, בימים האחרונים ניסה הארגון לגרום להוריו של שאול ז"ל, שנפל בצוק איתן ומקום קבורתו אינו ידוע - להפעיל לחץ על הממשלה להיכנס למו”מ על חילופי שבויים. הארגון העביר מכתב להורים, שלכאורה כתב לאחרונה בנם אורון. מדובר במכתב מפוברק, וכך סבורים גם כל המומחים בצה”ל, אבל ההורים לא ממש מוכנים להשתכנע, כנראה מתוך תקווה שיוכלו לקבל את מה שנשאר מבנם ואולי אף לקבלו חזרה בחיים.

“אמי היקרה”, נכתב, “אני שומע את הגשם יורד סביבי אך איני רואה אותו ואיני מרגיש אותו. גיליתי שזו אינה זכותי מאז נפלתי בשבי. אני מחכה לידיעה כלשהי שתשמח אותי ותחזיר אותי אליכם”. חמאס מציג את המכתב המפוברק כאילו נכתב לפני ימים ספורים. “אני רוצה להשתחרר מהשבי”, קובע כביכול אורון, “לא אכחיש שהם נוהגים בי בעדינות, אבל ההרגשה ששכחתם אותי ושלא אכפת לכם ממני ממלאת את לבי פחד ומצוקה. הדבר שמחליא אותי עוד יותר הוא שאני חושב שעזבת אותי לשנים ארוכות כפי שעשתה הממשלה עם החייל גלעד שליט”. 
 
בהמשך המכתב כתוב: "אמא, התחלתי להרגיש את הקור ואני מפחד מחורף קשה כפי שהיה בשנה שעברה. האם לבך החנון מסכים שאהיה רחוק ממך כל התקופה הזאת? אמא, מתי תפעלו למעני? האם תסכימו לתחבולה הפוליטית שמשחקת בכם? האם תסכימו להבטחות השווא שמבטיחה ממשלתנו? הבטיחו לנו בצבא שנחזור לבתינו ולאמהותינו בריאים ושלמים, אבל הם השאירו אותי, הלכו ולא עשו למעני דבר עד כה. גיליתי מהשובים שאני לא חוזר לפני שישתחררו השבויים שלהם”.  אורון שאול מסיים לכאורה את מכתבו בתחינה להוריו: “אמא, אבא אני מבקש לפעול למעני”. היום יכנסו ההורים מסיבת עיתונאים ובה יציגו את עמדתם בעקבות קבלת המכתב. מקורבים למשפחה אמרו אתמול כי הם נסערים מאוד.