עמותת חוננו שעוסקת בהענקת ייעוץ וסיוע משפטי לאזרחים, לחיילים ולשוטרים שנעצרו או שמעורבים בהליכים משפטיים על רקע לאומי, תקפה לאחרונה את השב"כ על רקע מעצרי פעילים בעמותה. היום (חמישי) קיים הארגון מסיבת עיתונאים בה העלה טענות קשות נגד השב"כ, עד כדי כך שהשירות לבטחון הכללי החליט, בצעד נדיר, לענות בחזרה.



"בתקופה האחרונה נחקרת התארגנות טרור יהודי, אשר פעיליה חשודים בביצוע פיגועי טרור חמורים, אשר בין היתר סיכנו חיי אדם, קודשי דת ורכוש", נאמר בהודעת השב"כ. "התארגנות זו מאופיינת באידיאולוגיה קיצונית, אנטי-ציונית, אשר שמה לה למטרה לפעול באמצעים אלימים לשינוי סדרי המשטר במדינת ישראל. זאת, לרבות באמצעות ביצוע פיגועי טרור אשר יקדמו את מטרותיה".



בארגון הדגישו, כי המעצרים בוצעו בשל האיום שחברי הארגון מהווים: "פיגועי הטרור אשר על-פי החשד בוצעו בידי ההתארגנות, הובילו בין השאר, לרצח שלושה פלסטינים חפים מפשע, וכנגזרת מכך תרמו לערעור היציבות באזור והשפיעו לרעה על מצב הביטחון. לנוכח האיום הביטחוני המשמעותי הנשקף מפעילותם בשטח של חברי ההתארגנות, והחובה לסכל מבעוד מועד את כוונתם להמשיך ולבצע פיגועי טרור חמורים העלולים להוביל לפגיעות בנפש, נעצרו לחקירה מספר פעילים מרכזיים בהתארגנות הטרור, ואלה נחקרו באופן אינטנסיבי על אודות החשדות המיוחסים להם".



"לצערנו" הודגש בהודעת השב"כ, "מאז ביצוע המעצרים, שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך שמטרתו להכפיש את הארגון ועובדיו ולשבש את פעילותו המבצעית. ניסיון זה ראוי לכל גינוי ואין בו בכדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו, כשליחם של אזרחי מדינת ישראל, ותחת ערכים ממלכתיים.



בשירות הביטחון הכללי הבהירו כי החקירה מתנהלת על פי הוראות החוק: "יודגש, שהחקירה עדיין מצויה תחת צו איסור פרסום ואנו מנועים מלהתייחס (לפי שעה) לפרטים על אודות תכניה והפעולות הננקטות במהלכה. עוד יודגש, כי שב"כ הינו ארגון ממלכתי שייעודו הראשון במעלה הינו סיכול איומי טרור וכל פעולותיו, לרבות החקירות המנוהלות על ידו, מבוצעות על פי הוראות החוק והפסיקה ונתונות לפיקוח הדוק של כלל הגורמים הרשמיים נוגעים בדבר".