פרשת יאיר רמתי: במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את הפרשה הביטחונית בגינה הודח שלשום ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון יאיר רמתי. לצד זה מעריכים גורמים ביטחוניים כי רמתי לא יועמד לדין פלילי והחקירה תסתיים בהפקת לקחים כשעונשו הדחתו הדרמתית.



יממה לאחר הודעת משרד הביטחון על ההדחה, ועמיתיו של רמתי מסרבים להאמין שהקריירה המופלאה שלו באה אל קיצה בגלל עבירת ביטחון שדה. "יאיר הוא מדען מן המעלה הראשונה ברמה בין לאומית", אמר היום (שני) ל"מעריב אונליין" גורם בתעשייה הביטחונית. "יהיה קשה מאוד להיכנס לנעליים שלו" הוא מספר.



פרטים חדשים שמתפרסמים מצביעים על כך שהחקירה נפתחה לפני מספר שבועות וההחלטה התקבלה לפני שלושה שבועות והובאה לידיעת שר הביטחון משה בוגי יעלון שעדכן את ראש הממשלה בהחלטה ובפרטי הפרשה. אולם בגלל רגישות הניסויים וחשיבותם הוחלט לדחות את הדחתו עד לסיום סדרת הניסויים במערכת החץ 3 ושרביט קסמים לפני כשבוע. שתי המערכות סיימו סדרה של ניסויים בהצלחה רבה והוגדרו "כאחת ההצלחות הגדולות לתעשייה הביטחונית". עוד עולה כי ישראל עדכנה את האמריקאים השותפים המלאים בפיתוח המערכות בפרטי הפרשה ובהחלטה להדיח את רמתי.



יירוט מוצלח של "חץ 3". צילום: דוברות משרד הביטחון
יירוט מוצלח של "חץ 3". צילום: דוברות משרד הביטחון


יירוט מוצלח של "חץ 3". צילום: דוברות משרד הביטחון


כזכור, בבדיקה שגרתית שנעשית מעת לעת לבעלי תפקידים המחזיקים ברמת סיווג גבוהה עלה חשד כי רמתי הוציא ממשרד הביטחון חומרים מסווגים. לאחר בדיקה התברר כי החומרים נמצאו במחשבו הפרטי של רמתי בביתו, שככל הנראה קשורים לתחום עיסוקו. בהודעת המשרד נמסר כי "לאחרונה התגלתה עבירת ביטחון מידע חמורה, אשר בעטיה רמתי אינו יכול עוד להמשיך ולמלא את תפקידו במשרד הביטחון". עוד נמסר ממשרד הביטחון כי "המשך הטיפול בנושא הועבר לגורמים המוסמכים".