כוחות גדולים של משטרה וימ"מ בשיתוף עם השב"כ ממשיכים גם היום (שבת) את המצוד אחר המחבל מפיגוע הירי הקשה שאירע אתמול בתל אביב. הכוחות נערכים כעת מחוץ לביתו של המפגע, ערבי ישראלי תושב ערערה שזהותו ידועה לכוחות הביטחון. מורגשת תכונה משטרתית מאוד גדולה מחוץ לבית והשב"כ הוציא ממנו את אחיו של המחבל ואת המחשבים. 

האב, שחזר לפני שעה מהחקירה, סיפר: "אני אזרח ישראל, שומר חוק. שמעתי שבני עשה מה שעשה אך לא חינכתי אותו כך, אני מצטער. הגעתי למשטרה וסייעתי לזרועות הביטחון. אני משתתף בצער המשפחות ומאחל החלמה לפצועים".

במהלך כל הלילה נעשו סריקות במרחב גוש דן ובני משפחתו של המחבל תושאלו וחיפוש נעשה בבית הוריו. תחילה נמסר כי לא נשללה האפשרות שהמחבל עזב את גוש דן, אך לאחר הערכת מצב מחודשת נמסר כי המצוד נמשך וכי על פי הערכות המחבל מסתתר. עוד נמסר כי לא מן הנמנע שהוא נעזר במסייע שמילט אותו מתל אביב.

כאמור, משפחתו של המחבל, יחד עם השב"כ, מנסים להגיע אליו והמשפחה יצאה בקריאה לבן להסגיר עצמו בהקדם. כבר אתמול, כוחות הביטחון פשטו על בית משפחתו של החשוד. בתוך כך, רבים הגיעו במהלך הלילה אל זירת הפיגוע, בה נרצחו אלון בקל ז"ל, בן 26 מתל אביב שעבד כמנהל משמרת בפאב הסמטה בו בוצע הירי, ושמעון רואימי ז"ל מאופקים, שהגיע לחגיגת יום הולדת במקום. הנוכחים במקום הדליקו נרות נשמו והתקבצו סביב המקום, שלא נפתח ללקוחות הלילה. פאבים ומקומות בילוי נוספים באזור לא פתחו את שעריהם הלילה. 

לאחר פיגוע הירי הוזעקה המשטרה לזירת רצח נוספת, ברחוב יוניצמן שבצפון העיר. האזור בו נמצאה גופת הנרצח הוא שטח חולי הסמוך למלון מנדרין שבצפון תל אביב. במשטרה עדיין בודקים האם יש קשר בין המקרים, עליהם הוטל אתמול צו איסור פרסום.

צילום: אבשלום ששוני


נרות נשמה בכניסה לפאב הסימטה. צילום: אבשלום ששוני


רבים הגיעו לזירת הפיגוע הלילה. צילום: אבשלום ששוני


 
צילום: אבשלום ששוני


תל אביב לאחר הפיגוע, עיר בהפסקה. צילום: אבשלום ששוני



תל אביב שקטה, צילום: אבשלום ששוני


כזכור, אביו של המחבל החשוד, שזיהה את תמונתו בטלוויזיה, התקשר לכוחות הביטחון ודיווח כי מדובר בבנו. במערכת הביטחון מעריכים כי הוא ייתפס בקרוב. האב נלקח לחקירה בשב"כ, בה סיפר לשוטרים כי קיבל לביתו שיחת טלפון אנונימית בה המתקשר אמר לו לבדוק אם האקדח אותו הוא מחזיק ברישיון כעובד בחברת אבטחה, נמצא בביתו. האב בדק ומצא את האקדח, אולם אז הבין כי ייתכן ובנו זה שהתקשר אליו והסגיר את זהותו למשטרה. הכיוון המרכזי שנבדק הוא פיגוע בהשראת רעיון המדינה האסלאמית (דאעש). עם זאת, במשטרה מדגישים כי עד שיהיה זיהוי מלא, כל כיווני החקירה נבדקים. 

המחבל החשוד הינו בעל עבר פלילי, והוא ריצה בעבר חמש שנות מאסר בכלא, לאחר ניסיון חטיפת נשק מחייל.