מחבל בן 16 מצפון ירושלים ניסה לדקור שוטרים היום (שני) בדרך בר לב בירושלים. בניסיון הפיגוע צעירה נפצעה מרסיסים בעת נטרול המחבל ואדם נוסף לקה בחרדה, המחבל נוטרל ומצבו בינוני. כוחות מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים הדסה הר הצופים. המחבל פונה לבית החולים שערי צדק עם פצעי ירי בגפיים התחתונות, כשהוא בהכרה ומצבו יציב. במרחק לא רב מהזירה נעצר חשוד בן מיעוטים. כעת נבדק אם הוא סייע למחבל.



זירת הפיגוע בדרך בר לב בירושלים

חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לצעירה כבת 20 במצב קל עם פציעה קלה מאוד ברגל ולגבר כבן 29 בהתקף חרדה. במסגרת ההיערכות המבצעית בירושלים, הבחינו שוטרים המוצבים בשדרות חיים בר לב בצעיר שעורר את חשדם, השוטרים ניגשו לבדוק את החשוד וביקשו ממנו תעודת זהות. במקום לשלוף תעודת זהות, הוציא החשוד סכין וניסה לדקור את השוטרים. אחד השוטרים הצליח להדוף את החשוד ולהסיט את הסכין, שוטר נוסף שלף את נשקו וביצע ירי לעבר פלג גופו התחתון של המחבל. השוטר פגע ברגלו של המחבל, אך על אף הפגיעה, החל המחבל להימלט בריצה כשהסכין בידו. השוטרים ביצעו מרדף רגלי אחריו וביצעו ירי נוסף לעבר רגליו, עד שהמחבל נוטרל ונעצר. השוטרים לא נפגעו והמחבל, קטין בן מיעוטים כבן 16 מצפון ירושלים, הועבר לחקירה. מזירת האירוע פונתה מפגעת חרדה וצעירה נוספת עם שריטה ברגלה.



סכין שהחזיק המחבל בזירת הפיגוע. צילום: חטיבת דובר המשטרה
סכין שהחזיק המחבל בזירת הפיגוע. צילום: חטיבת דובר המשטרה



האירוע בבירה ממשיך את רצף גל הטרור. כזכור, פיגוע ירי התרחש אתמול ליד מערת המכפלה. צלף פגע בחיילת בת 19 שנפצעה בינוני-קשה. כוחות מד''א ירושלים שהגיעו למקום טיפלו בחיילת בת 19, שמצבה הוגדר כבינוני, ופינו אותה לבית החולים שערי צדק. החיילת, ששהתה במקום במסגרת סיור של צוערי בה"ד 1, נורתה מירי שבוצע מאחד הגגות באמצעות צלף. 


הפצועה מהפיגוע ליד מערת המכפלה
הפצועה מהפיגוע ליד מערת המכפלה


צלף נוסף פגע אתמול בחייל ברגלו ופצע אותו באורח קל. חייל צה"ל נפצע קל ברגלו בפיגוע ירי שבוצע לעבר כוח צה"ל שעסק בבידוק רכבים בצומת הכבשים בחברון. כתוצאה מהירי נפצע חייל צה"ל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים באורח קל. מתחקור ראשוני עולה כי מדובר בירי של צלף מאזור התעשייה הסמוך לצומת. 

ניסיון דקירה שלא צלח התרחש אתמול בבירה. ניסיון הדקירה התבצע בתחנת אוטובוס ברחוב ברזני בשכונת ארמון הנציב בירושלים, הניסיון לא צלח. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו במקום סריקות, לא היו נפגעים במקום. הדוקר נמלט לשכונת צור באהר במזרח ירושלים.