ניסיון פיגוע שלישי היום (חמישי): שלושה מחבלים ניסו לבצע הערב פיגוע דקירה בצומת גוש עציון. על פי הדיווחים אין נפגעים לכוחותינו. שלושת המחבלים נוטרלו וחוסלו. מוקדם יותר היום נעצרו שני מחבלים עם סכינים בחשד שהתכוונו לבצע פיגוע דקירה.



מתחקיר ראשוני עולה, כי המחבלים ניסו לעשות מארב לחיילי מילואים וחטפו צרור יריות, בזמן שהם מנסים לבצע את פיגוע הדקירה, כוחות גדולים של צה"ל הגיעו למקום.



הפלסטינים דיווחו כי שלושת המחבלים שחוסלו ההם בני משפחת  כוזאבה. עלאא עיד, מנהד ואחמד שאכר. אתמול נקבר קרוב משפחתם שביצע פיגוע בישראל וחוסל, והם יצאו הערב לפיגוע נקמה.



שלשום נפצע חייל מילואים באורח קל בפיגוע דקירה בגוש עציון. המחבל הפלסטיני הגיע לזירת הפיגוע ודקר את איש המילואים, גבר כבן 34, שנפצע בפנים ובידיים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הטראומה של בית החולים שערי צדק, שנמצא בהכרה מלאה. 

פרמדיק מד"א זכי יהב שהיה בזירה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 34 בהכרה מלאה, הוא התהלך וסבל מפצעי דקירה בפנים וביד. העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ותוך פינוי לבית חולים הענקנו לו טיפול רפואי כשמצבו מוגדר קל ובדרך הוא תיקשר איתנו". 



בתוך כך, נתונים שפירסם היום השב"כ מצביעים על ירידה בכמות הפיגועים  בחודש דצמבר. על פי הנתונים, בחודש דצמבר בוצעו בגזרת יהודה ושומרון ובירושלים 181 פיגועים של השלכת בקבוקי תבערה, לעומת 249 בחודש נובמבר. כמו כן, בדצמבר הושלכו 27 מטעני חבלה לעומת 38 בחודש נובמבר, אירעו עשרה פיגועי דקירה מול 12 בחודש הקודם וגם בפיגועי הדריסה חלה ירידה של שני פיגועים - שישה בדצמבר מול שמונה בנובמבר. 



הנתון היחיד שחלה בו עליה בחודש שעבר הוא בירי צלפים מנשק קל. בדצמבר אירעו 13 פיגועי ירי מול עשרה בחודש נובמבר. 



עוד עולה מהנתונים כי חודש אוקטובר היה חודש דמים. בחודש זה נרשמו בגזרת יהודה ושומרון 620 פיגועים לעומת 223 פיגועים בחודש ספטמבר ו-326 פיגועים בחודש נובמבר ו-246 פיגועים בחודש האחרון. הערכה היא כי מספר הפיגועים נקשר באופן ישיר עם תקופת החגים, בהם מתרחשים המספר הגבוה של פיגועים.