השב"כ הוכיח פעם נוספת את אחיזתו המודיעינית בגזרת יהודה ושומרון. רק שלשום הודה הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט כי כל פיגועי הבודדים בגל הטרור הנוכחי בוצעו ללא התראה מוקדמת. המעצר שביצעו הלילה לוחמי היחידה המובחרת דובדבן בשיתוף השב"כ ולוחמים מהחטיבה המרחבית יהודה בפיקודו של אל"ם יריב בן עזרה הוכיח כי אחיזה מודיעינית ביום שאחרי יש גם יש.



כבר שלשום ידעו כוחות הביטחון מי המחבל שביצע את הפיגוע בעתניאל, שבו נרצחה דפנה מאיר. דבר אחד היה חסר להם בפאזל, מאיפה הוא חדר ליישוב ואם הוא היה חלק ממרקם החיים שם כמו כמה פלסטינים שעובדים בהתנחלויות. כמה שעות לפני המעצר הגיע המידע שתרם לסגירה על החשוד, שחזר לביתו וישן במיטתו. המידע הגיע מתושבי הכפר. כוחות גדולים נכנסו במבצע שקט ומסווג לביתו של החשוד, "שלפו אותו ממיטתו" והושיבו אותו על ספת הסלון בביתו.



המחבל שרצח את דפנה מאיר ז"ל. צילום: תקשורת ב"כ
המחבל שרצח את דפנה מאיר ז"ל. צילום: תקשורת ב"כ



בני המשפחה התבקשו לשבת בחדר הסמוך ולשמוע מבעד לקיר איך בנם בן ה־15.5 מודה בפני החוקרים כי הוא זה שיומיים קודם לכן דפק על דלת ביתה של דפנה, בית שבמרחק הליכה של כשלושה ק"מ מביתו, וכשהיא פתחה את הדלת הוא חיכה עם סכין בידו ודקר אותה בלבה.



גם התיאור המצמרר לא מנע מאביו של המחבל לשבח את בנו. "אני גאה בו", אמר אביו של מוראד בדר עבדאללה אדעיס לכלי תקשורת פלסטיניים בביתו בכפר יאטא. "אני גאה בו. הוא הבן היקר והגיבור שלי", אמר האב כאילו אולץ לקרוא טקסט של שבוי רגע לפני ששוחרר בעסקה.



כעת השב"כ יבדוק את המניע של המחבל הצעיר - אם הוא נשלח לבצע פיגוע נקמה על חיסול קרוב משפחתו לפני חודשיים בניסיון פיגוע אחר או שמא גם הוא התעורר בבוקר לאחר לילה של הסתה פרועה ברשתות החברתיות, נטל סכין ויצא לצוד קורבן.



שר הביטחון משה יעלון לא חסך בביקורת על הנער. "האובדן הגדול בולט יותר לנוכח האכזריות של רוצח צעיר בן 15, שגדל בסביבה שחינכה אותו מינקות לשנוא, לקדש את המוות" אמר יעלון.



שר הביטחון הוסיף: "מובן שזו תוצאה של חינוך ברשות הפלסטינית, חינוך ממוסד, שמתחיל מגיל ינקות, עובר דרך גני הילדים, בתי הספר - וזאת התוצאה".