צה"ל  תקף הלילה (שני), באמצעות כלי-טיס של חיל האוויר, מתחם צבאי השייך לארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח המועצה האזורית שער הנגב אמש.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה, וימשיך לפעול בחומרה על-מנת לשמור על השקט ביישובי הדרום". 

אמש אזעקת צבע אדום פילחה את שמי המועצה האזורית שער הנגב. כמה רגעים לאחר מכן נשמע הפיצוץ מנפילת הרקטה בשטח פתוח באזור עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים וכי לא נמצא נזק בשטח. עוד נמסר כי "מדובר ככל הנראה בשיגור בודד מכיוון רצועת עזה".



כוחות צבא סרקו במהלך הלילה בשטח במטרה לאתר את הרקטה שנורתה. כחצי שעה לאחר מכן דיווחו הפלסטינים ברצועה על כלי טיס שחגו מעל הרצועה. יצוין כי במהלך היום בוצעו מספר שיגורים מהרצועה לכיוון הים כחלק מאימוני החמאס. לאחר התקיפה, לקח ארגון סלפי המזוהה עם דאעש אחריות לשיגור הרקטה. 



בתחילת החודש, נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות, איבים, גבים, מכללת ספיר וניר עם בליל שישי. מדובר בחמש רקטות ששוגרו מרצועת עזה. שתיים מהן נפלו בשטח ישראל, ואילו שלוש נוספות נפלו ליד הגדר בצד של רצועת עזה. לא דווח על נפגעים או נזק. לאחר מכן הגיב חיל האוויר על ירי הרקטות באמצעות תקיפה ברצועת עזה.



שבועיים קודם לכן שוגרה רקטה מרצועת עזה ונפלה בשטח פתוח ליד אחד מיישובי עוטף עזה, לא נגרם נזק או נפגעים. קודם לכן, סמוך לשעה 18:45 בערב, נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב. תושבים בדרום דיווחו על פיצוץ אחד שנשמע. 



מספר ימים לפני כן נפלה רקטה בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית שער הנגב. הצבא ביצע סריקות במרחב לאיתור מקום הנפילה. לא דווח על נזק או על נפגעים.