במערכת הביטחון מתקיים תחקיר האם ניתן היה למנוע את הפיגוע בשער שכם בו נרצחה השוטרת הדר כהן ז"ל וחברתה ליחידה נפצעה באורח בינוני. ערוץ 10 פרסם הערב כי חודש לפני הפיגוע, הגיעו חוקרי השב"כ וצה"ל אל ביתו של אחד המחבלים. הפשיטה בוצעה כחלק משיחות אזהרה שצה"ל והשב"כ עושים לפעילים פלסטינים המסומנים על ידי מערכת הביטחון בכל פעם שעולה חשד כי אותם פעילים עלולים לבצע מהלך שיגרום לפיגוע.



במקרה הזה בוצעה הפשיטה על ביתו של אחד משלושת המחבלים, באחד הלילות לאחר שלמערכת הביטחון הגיע מידע מודיעיני כי בכוונתו לבצע פיגוע נקמה לאחר שחברו חוסל בניסיון פיגוע לפני כחודשיים במעבר ג'למה, כשהתחזה למוכר קרמבואים ורץ עם סכין באחת השבתות לרצוח מאבטח. על פי הדיווח בערוץ 10, החוקרים הגיעו לביתו ובצעו עמו "שיחת תשאול", ושואל אותו על פשר הפרסומים שלו בפייסבוק. בין היתר מעמתים אותו החוקרים עם פוסט נוסף שפרסם, בוא הוא הילל את חברו "מוכר הקרמבואים" שחוסל במעבר ג'למה וכתב שם כי הוא מתכוון בקרוב להצטרף אליו ולהפוך לשהיד. עוד ראו החוקרים בעמוד הפייסבוק שלו איך הוא מהלל מחבלים ושהידים.



המחבל הכחיש את הדברים וטען רק כי פרסם את הדברים בפייסבוק ואין לו כוונה באמת לבצע את הפיגוע. החוקרים החליטו כי בהעדר חומר ראייתי נוסף המחבל הוזהר ולא נלקח למעצר. חודש לאחר מכן הוא יוצא עם שני חבריו לבצע את הפיגוע המשולב עם סכינים, מטעני צינור ורובים מאולתרים ורוצח את הדר כהן ז"ל ופוצע את חברתה ליחידה. ביצוע שיחות התשאול הוא נוהל שבשגרה במערכת הביטחון.



כמעט בכל לילה נכנסים כוחות בשיתוף השב"כ, המשטרה ומג"ב לכפרים ולמחנות פליטים ומבצעים מעצרים שמסכלים טרור ושיחות הזהרה. אחת כזו תיעדנו ב"מעריב סופהשבוע" לפני כחודש בקלקיליה, שם הגיעו חוקרים לביתו של פעיל בחזית העממית לשחרור פלסטין. הליך השיחה מתבצע לאחר שהחיילים סוגרים את הרחוב, נכנסים לביתו, מעירים את כל בני המשפחה ומפרדים את החשוד מבני משפחתו בחדרים אז מתבצעת השיחה בשפתו של החשוד על ידי חוקר שב"כ.



גם במקרה אותו תעדנו החשוד הוזהר בביתו וחזר למיטתו. במערכת הביטחון מודים כי יש קושי רב לשים יד על מפגעים בפוטנציאל. מאז החל גל הטרור הצליחו במערכת הביטחון לסכל לא מעט פיגועים בגלל התבטאויות ברשתות החברתיות ועצרו למעלה מאלף מבוקשים, אולם לצד זה מודים כי מדובר במספרים חסרי תקדים של 600 עד 1000 פוסטים ביום, והיכולת לשים יד על אחד שמתכוון בסופו של דבר לצאת לפגע היא קטנה עד אפסית.



עוד אומרים בצה"ל כי דווקא בקבטיה, העיירה ממנה יצאו שלושת המחבלים, נראה בחודש האחרון ריסון מצד בכירי השכונות לניסיונות התארגנות מקומית, אולם למרות הריסון שנראה בשטח, הצליחו השלושה להתארגן היטב ולצאת ולבצע פיגוע שנגמר במותה של הדר.