"חמאס מנסים לאלתר וכמובן חופרים מנהרות. גם מנהרות הגנה וגם התקפיות", כך אמר היום (שני) שר הביטחון משה יעלון. שר הביטחון ביקר במשחתת האמריקנית USS Carney העוגנת בנמל חיפה, ומשתתפת בתרגיל המשותף לצבאות ארה"ב וישראל, תרגיל המכונה "ג'ניפר קוברה". את שר הביטחון יעלון אירח במשחתת שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, נספחי צבא ארצות הברית בארץ ומפקדי המשחתת.

"התרגיל עוסק בהגנה על מדינת ישראל מפני ירי טילים ורקטות" אמר שר הביטחון במהלך הסיור. "התרגיל הזה, וההשתתפות של ה-USS carney, זו עוד דוגמא לעומק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, ארה"ב וישראל. שיתוף פעולה מאוד הדוק שנועד גם לשמור על היציבות באזור, במזרח התיכון הכל כך משתנה, שבו מדי יום אנחנו רואים עוד הרוגים כמו אתמול בסוריה, עוד מלחמות בין אסלאם קיצוני לבין משטרים. בין גורמים שמופעלים על ידי איראן לבין גורמים אחרים, בעיקר שיעים נגד סונים. ומהבחינה הזו היחסים בן ארה"ב לישראל הם דוגמא ליציבות באזור".

יעלון על המשחתת האמריקאית בחיפה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הבטחון
יעלון על המשחתת האמריקאית בחיפה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הבטחון


יעלון אף התייחס למצב בסוריה, אותו כינה "כאוטי". הוא הסביר כי "כפי שאנחנו רואים, הניסיונות המדיניים, גם בהתערבות ארה"ב וגם רוסיה להביא להפסקת מעשי האיבה, כפי שהם קוראים לזה, או הפסקת אש, בינתיים עולים בתוהו. קשה לי לראות במציאות הזאת הפסקת אש יציבה, שבה כל הגורמים ייענו להפסקת האש". שר הביטחון הדגיש כי "דאעש אינו שותף לתהליך הזה, ג'בהת אל-נוסרה אינו שותף לתהליך הזה והרוסים אומרים, כל עוד אלה פעילים אנחנו נתקוף אותם. אם גורם כזה או אחר מתוך האופוזיציה יסכים ברמה המקומית להפסקת אש זה עניין אחד, הפסקת אש כוללת אינני רואה באופק". 
על המציאות ברצועת עזה ובהתעצמות החמאס אמר שר הביטחון: "אנחנו רואים הרבה ניסויים לעבר הים. יש מחסור גם בחומרים לייצור רקטות, והם מנסים לאלתר וכמובן חופרים מנהרות. גם מנהרות הגנה וגם התקפיות, איננו משלים את עצמנו. אנחנו במקביל נערכים לאפשרות שמתישהו, ואני מקווה רחוק ככל האפשר, תיפתח עוד פעם חזית מדרום ונצטרך להתמודד עם זה".