ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון, והמזכיר הצבאי, תת-אלוף אליעזר טולדנו‏, נפגשו היום (רביעי) עם ראשי הרשויות בדרום ונתנו להם סקירה על איום מנהרות חמאס ועל פרויקט הקמת פרויקט שאמור ליצור מכשול סביב רצועת עזה, מערכת ייחודית לאיתור ולטיפול במנהרות. פרויקט המכשול כולל הקמת גדר חכמה לאורך הגבול (65 ק"מ), בדומה לזאת שלאורך הגבול עם מצרים. היא אמורה לכלול מערכות טכנולוגיות מתקדמות שיתנו מענה גם לאיום המנהרות.



נתניהו אמר כי "כל הכסף הדרוש עומד לרשות המערכת הצבאית ואין בעיה תקציבית להקמת 'המכשול'", וכי חלה התקדמות ניכרת בפתרון לאיום המנהרות. ראש הממשלה הוסיף  כי "ישראל וחמאס לא מעוניינות בהסלמה, וכי הוא תומך בכל סיוע כלכלי לרצועה".



ח"כ חיים ילין (יש עתיד) אמר בתגובה לפגישת ראש הממשלה עם ראשי רשויות בעוטף עזה: "חבל רק שבנושא ה'מכשול' והרחבת כביש 232 הממשלה והעומד בראשה מתמהמהים ולא מביאים לפתרון. שנה וחצי עברה מאז צוק איתן ומדובר בחיי אדם".






נתניהו: "אין היתכנות לקיים משא ומתן פרודוקטיבי עם הפלסטינים"



כזכור, בדיון בכנסת בנושא שתי מדינות לשני עמים לפני כשבועיים, אמר נתניהו כי "אין היתכנות לקיים משא ומתן פרודוקטיבי ויעיל. נמשיך לבנות את קיר הברזל לישראל. בנאום בר אילן הבהרתי מה צריך כדי לסיים את הסכסוך. עמדתי על שני עקרונות יסוד. הראשון הוא הכרה הדדית. הפלסטינים רוצים שנכיר בהם, ובכל הסדר שלום, הם יצטרכו להכיר במדינת הלאום שלנו. זה רק טבעי שהם יתנו לנו מה שהם מבקשים לעצמם. העיקרון השני - פירוז. השטח הפלסטיני חייב להיות מפורז מאויבי ישראל. הניסיון מלמד שרק צה"ל יכול להבטיח את הפירוז הזה. לא האו"ם, לא כוח בינלאומי. רק צה"ל, זרועות הביטחון של ישראל. כולנו ראינו מה קרה ברצועת עזה. פינינו וקיבלנו בסיס טרור. כולנו ראינו מה קרה בירושלים שלא פעלנו בבית ג'אלה. ספגנו אש בשכונת גילה".



"לכן בכל הדיבורים על היפרדות, בעד הסדר או בלי הסדר, צריך להבין דבר פשוט. אין היפרדות ביטחונית. אין. לא קיים דבר כזה. ישראל חייבת להמשיך להיות הגורם שאחראי על הביטחון בשטח. ישראל חייבת להיות זאת שמקיימת הלכה למעשה את הפירוז", אמר נתניהו. 



נתניהו בכנסת. צילום: רויטרס
נתניהו בכנסת. צילום: רויטרס