קורס חובלים מספר 132 יגיע אל סיומו ביום חמישי, על רחבת המסדרים של בסיס חיל הים בחיפה. בין הבוגרים הנרגשים נמצאים יואב ינקילוביץ' ושגיא צ'קרוב, שני חברים מגיל 3 שגדלו בקריית אונו, ובגיל 5 עברו עם המשפחות למודיעין, גדלו באותו הגן והתחנכו באותם בתי ספר, התגייסו באותו יום וסיימו יחד את אותה מגמה בקורס החובלים.



"מאז שאני זוכר את עצמי, יואב ואני זה ביחד" מספר שגיא, "עברנו ביחד הכול: גן, יסודי ותיכון, ובאופן מיוחד שנינו הגענו לאותו גיבוש של קורס חובלים. התקבלנו לאותה מגמה ואפילו התגייסנו באותו יום. מה שמדהים זה שיואב קיבל את הזימון דרך איתור סיירות ואני לא", הוא מספר, "אפילו הגיבוש שלנו נקבע לאותו יום".



"זה לא היה מתוכנן", מספר יואב, "שנינו רצינו שירות במקום איכותי וכך זה יצא. זה משהו מאוד מיוחד, אני מודה שזכיתי לעבור את הקורס הזה עם חבר. הפכנו למשהו מיוחד, כולם מדברים עלינו, גם בבסיס וגם במודיעין, בשכבה ובקרב החברים. כמובן שגם המשפחות התחברו כתוצאה מכך", מספר יואב.


"כל הזמן דיברנו על זה שאנחנו הולכים לעבור את זה ביחד", מוסיף שגיא, "במהלך הקורס הייתה לי בעיה רפואית, וירדתי מחזור אחד למטה. בעצם נפרדנו, ואז פתאום גם ליואב הייתה בעיה רפואית וגם הוא ירד מחזור אחד למטה, ושוב התאחדנו".



"כל הזמן תמכנו אחד בשני. גם טלפונית וגם בשיתוף בחוויות. בכלל, במהלך הקורס, שהיה מאתגר, אין ספק שלעבור את זה עם חבר זה אחרת לגמרי", מספר שגיא.


הכוכבים של מודיעין

השניים הפכו ל"כוכבים" במודיעין בשל סיפורם הייחודי, ובטריבונה בבסיס חיל הים צפויים ללוות אותם לא רק בני המשפחה, אלא גם עשרות מבני כיתתם. "כולם מפרגנים, מחזקים ומבסוטים, וגם החברים שלנו הם בעצם משותפים. בהקצאה של הזמנת חברים לטקס אנחנו היחידים שלא הייתה להם בעיה, כי התחלקנו, וכך יוצא שכמעט כל החברים יהיו בטריבונה", מסביר יואב.



בסיום הטקס ישוחררו החובלים לביתם לחופשת רגילה, ולאחריה יתייצבו כל אחד על פי מגמתו בשיבוץ החדש. משם, סביר להניח, הדרכים יתפצלו עבור שגיא ויואב, אולם השניים מאמינים שהם עוד ייפגשו, אם לא בספינה, אז על החוף.