תא"ל אופק בוכריס, הקצין חשוד בביצוע עבירות מין, הגיע היום (רביעי) לחקירה נוספת במצ"ח ודרש לעמת אותו עם החיילת שהתלוננה נגדו. החוקרים יעמתו אותו עם הטענות שהצטברו מתלונתה של החיילת, כמו כן יציגו ראיות נוספות שנאספו בחקירה. 
בוכריס ממשיך להכחיש את החשדות נגדו ומקורביו מכחישים את הטענות לפיהן הוא מסרב להיבדק במכונת אמת פעם נוספת. מנגד החיילת הודיעה גם היא כי היא מוכנה לעימות עימו בחדר החקירות ומזימה את הפרסומים לפיהם מדובר בחשדות ליחסי מרות בהסכמה. גם החיילת צפויה לתת עדות נוספת במהלך היום במשטרה הצבאית החוקרת. החיילת הוסיפה עוד כי היא מוכנה לעבור בדיקת פוליגרף שלא מטעמה.

אמש הגיבה לראשונה החיילת המתלוננת לפרסום הפרשה. עורכי דינה של החיילת אביטל בן נון וליאת בהר כהן מסרו למעריב און ליין מטעמה של החיילת כי "לפני מספר ימים היא הגישה תלונה במשטרה. המתלוננת נמצאת בטיפול כבר מספר שנים בעקבות המעשים ורק כעת אזרה עוז להגיש תלונה ולקוות שהצדק יצא לאור. מדובר בצעד אמיץ ולא פשוט בעיקר לאור התגובות הצפויות, שכבר ניתן לשמוע בכלי התקשורת השונים ולאור העובדה שמדובר בקצין מוערך שזכה לצל"ש".

עוד מסרו עורכי דינה כי "אנו סמוכים ובטוחים כי המשטרה הצבאית תפעל לחשיפת האמת כאשר המתלוננת מצידה הודיעה כי תסכים לכל פעולת חקירה שתידרש לשם כך. מדובר בצעירה איכותית שאף זכתה במהלך שירותה הצבאי בתעודת הצטיינות מאת אלוף פיקוד הצפון דאז, כיום הרמטכ"ל". עוד הוסיפו עורכי הדין: "אנו מברכים על כוונתו של הרמטכ"ל לעקור מן השורש תופעה מצערת זו של עבירות מין בצבא תוך ניצול יחסי מרות ושירות וקוראות למתלוננות לשתף פעולה עם המשטרה בחשיפת העבירות ובהבאתם של העבריינים לדין".

בוכריס. צילום:ראובן קסטרו

הקידום שנדחה בעקבות התלונה

כזכור, אתמול פורסמה בכלי התקשורת הידיעה כי אחד הקצינים הנועזים והמוערכים ביותר, תא"ל בוכריס, נחקר מתחילת השבוע על ידי המשטרה הצבאית החוקרת בחשד שביצע עבירות מין חמורות לפני כארבע שנים, בחיילת ששירתה תחת פיקודו. בדיון שנערך בבית הדין הצבאי בקריה נחשף כי הוא חשוד בעבירות של אינוס ומעשי סדום לפחות בחמישה מקרים. לבוכריס יועד תפקיד בכיר ביותר. הוא משמש בשנתיים האחרונות מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. אל פו"ם הוא הגיע היישר מגבול הצפון שם הקים ופיקד על אוגדת הבשן בפיקוד הצפון. היום היה אמור תת אלוף בוכריס להיכנס לתפקידו כראש חטיבת המבצעים של צה"ל, אך יממה לפני פרסום הפרשה קיבלו קציני חטיבת המבצעים הודעה שהחילופים לא יתבצעו.


החיילת, שכבר השתחררה מצה"ל, שירתה תחת הקצין חודשים אחדים. היא הגישה באחרונה תלונה נגד הקצין וטענה כי הייתה בטיפול נפשי מאז שחרורה עקב המעשים שלדבריה ביצע בה ורק לאחרונה הצליחה לאזור אומץ ולהתלונן. במקביל לפתיחת החקירה במצ"ח, זומן בוכריס לשיחה אצל סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, שהודיע לו כי על פי פקודות הצבא הוא משעה אותו למשך השבועיים הקרובים בשלב זה, וכי השעייתו תימשך בהתאם להתקדמות החקירה.