כוחות הביטחון ממשיכים בניסיונות ליירט אמצעי חבלה, אשר משמשים בשלבים מאוחרים יותר לפיגועים כנגד אזרחים ישראלים. במהלך החודשים האחרונים נתפסו עשרות כלי נשק ומחרטות לייצור אמל"ח, והיום (ראשון) הותר כי ביום שישי בערב, במהלך פעילות יזומה של שירות הביטחון הכללי וחטמ"ר מנשה נתפסו 15 רובים מאולתרים שהוסתרו בכפר יעבד סמוך לג׳נין.



יומיים לפני כן, במבצע מסווג, נתפסו והוחרמו מחרטות לייצור אמל"ח ומספר כלי השק. את המידע על הימצאותם הצליח השב"כ לקבל בזכות חקירתו של אחד מיצרני אמצעי הלחימה, שנעצר ותושאל בחקירתו אודות הכלים. כאמור, פעילות זו מצטרפת לפעולות קודמות שבוצעו ע"י שב"כ וצה"ל במהלך החודשים האחרונים, ביניהם ניתן למצוא את המבצע שהתרחש בעיר שכם. 


בתוך כך, הודיעו כוחות הביטחון כי שרידי אחת הרקטות ששוגרה בסוף השבוע האחרון, נמצא וכוחות הביטחון העבירו אותו מהמקום. כזכור, לאחר יותר מחודשיים,נורו 4 רקטות לשטח ישראל ביום שישי בערב. מדובר רצה"ל נמסר כי זוהו שיגורים לשטח ישראל וככל הנראה מדובר ב-3-2 נפילות. כוחות צה"ל סורקים כעת בשטחים פתוחים לאיתורן. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה ולא דווח על נפגעים או נזק.
 
בתגובה לכך, צה"ל תקף ארבע מטרות של ארגון חמאס ברחבי רצועת עזה, מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. ארבע המטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה וכי התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר עוטף עזה מוקדם יותר הלילה.


שרידי רקטה שנמצאה מהירי בסופ"ש. צילום: דוברות שער הנגב