גיוס מרץ יוצא לדרך. מאות צעירים יגיעו החל מהבוקר (ראשון) לבקו"ם בתל השומר על מנת להיקלט בחטיבות החי"ר שונות. בחטיבת גולני יקלטו עשרות לוחמים חדשים, כשבחטיבה החומה מדווחים על מוטיבציית שיא והתרגשות גדולה. "אנחנו נכנסים לגיוס מרץ 16 עם מוטיבציה מאוד גבוה", אמר גורם בכיר בחטיבה. לדבריו, "מיועדים לשירות ביטחון רוצים להגיע אלינו ואנחנו מקבלים לחטיבה כל מלש"ב שרוצה. 100 אחוז מהלוחמים שנקלטים אצלנו הם כאלו שביקשו להתגייס לגולני. לצערנו חלק מהם לא שורדים אבל מדובר בבודדים".



הגורם הוסיף כי "מגיעים לפה בני נוער מצוינים ואיכותיים מאוד, שלחטיבה מתגייסים גם אוכלוסיות מיוחדות כי "זה חשוב לנו. יש לנו כמות חיילים בודדים מאוד גדולה בחטיבה וגם עולים חדשים מצרפת, מארצות הברית כמעט מכל העולם".



עור הוא אמר כי "אנחנו מגייסים נערי מקא"ם (מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות). בכל מחזור יש כמה שאנחנו מגייסים אותם, מטפחים אותם ומביאים אותם גם לתפקידי פיקוד". לדבריו, חטיבת גולני התברכה במוטיבציה גבוהה של החיילים ליציאה לקצונה ופיקוד. 



גם בחטיבת גבעתי יקלטו השבוע לוחמים חדשים. לקראת הגיוס התקיימה בסוף השבוע ביקורת פתע בבא"ח (בסיס ההדרכה החילי) גבעתי. את ביקורת הפתע ביצע המפקד הבכיר ביותר בגזרה, מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, במטרה לבחון את מוכנות הבא"ח לקראת גיוס מחזור מרץ 2016, וקליטת הלוחמים החדשים בהיבטי רווחת הפרט, איכות ההדרכה והאימונים.



מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, בביקורת פתע בבא"ח גבעתי. צילום: דובר צה"ל
מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, בביקורת פתע בבא"ח גבעתי. צילום: דובר צה"ל



במהלך הביקורת שוחח האלוף עם חיילי מחזור נובמבר 2015 ואלו הביעו את המוטיבציה הרבה שלהם לשירות משמעותי בגבעתי. "הבא"ח הוא אבן הראשה של חטיבת גבעתי, פה נקבעים הסטנדרטים והנורמות של החטיבה" אמר האלוף זמיר למעריב אונליין, "יש כאן שדרת פיקוד איכותית וההכנות לקליטת המחזור החדש ברמה גבוהה כפי שנדרש למפגש הראשון של המתגייסים עם הצבא".