הותר לפרסום: תת אלוף מוניר עאמר ז"ל, מהכפר ג'וליס בגליל המערבי, הוא הטייס שנהרג היום (שישי) בהתרסקות מטוס קל סמוך למשגב בגליל התחתון, במהלך טיסה אזרחית. הוא ראש המנהל האזרחי באזור יהודה ושומרון, ובעבר שימש כמפקד גדוד חרב הדרוזי ומפקד חטיבת החרמון. 



מוניר היה בן 47 והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, שני בנים ובת, הבכור מוראד חייל בצה"ל בן 19, מירה בת 16 וסברי בן 14. הוא הספיק לכהן כראש המנהל האזרחי במשך פחות מחודשיים בלבד, מאז מינויו שהתרחש בתחילת חודש פברואר. הוא החליף את תת-אלוף דוד מנחם, שכיהן בתפקיד במהלך כשנתיים וחצי. לפני תפקיד זה שימש תא"ל עאמר כמפקד גדוד חרב הדרוזי, מפקד חטיבת החרמון ומפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף.



מטוסו של עמאר המריא היום מחיפה והתרסק כרבע שעה לאחר ההמראה. בעקבות דיווח של רשות שדות התעופה (רש"ת) על אובדן קשר עם המטוס האזרחי, מסוג דיאמונט 20 באזור צלמון בגליל התחתון, פתחו שוטרי משטרת ישראל בסריקות לאיתורו. לפי הדיווחים, לא היו על המטוס נוסעים נוספים. 



כוחות של מגן דוד אדום שהגיעו למקום עם ניידת טיפול נמרץ דיווחו כי אין גישה לרכב במקום, וכוחות של חיל אוויר הגיעו למטוס רגלית כדי לחלץ את עמאר, שכוחות מד"א נאלצו לקבוע את מותו.

בכפר ג'וליס קיבלו את דבר מותו של תא"ל עמאר בתדהמה. ראש המועצה המקומית ג'וליס, סלמאן עאמר, ספד לתא"ל עאמר: "אבל כבד נפל עלינו, על צה״ל, הכפר ג'וליס, העדה הדרוזית ומשפחת עמאר. זו אבידה גדולה של קצין וג'נטלמן, איש שידע רק צניעות לכת הלכה למעשה. אסון גדול לכפר ג'וליס, לעדה הדרוזית ולצה״ל, שאיבד את אחד מטובי מפקדיו". 



תא"ל מוניר עאמר ז"ל
תא"ל מוניר עאמר ז"ל


  


שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, אמר כי פגש את עמאר והתרשם עמוקות מתפקודו: "בחודש וחצי האחרון, מאז מונה לתפקיד ראש המנהל האזרחי, פגשתי בכמה הזדמנויות את תת-אלוף מוניר עמאר ז"ל, שנהרג היום בהתרסקות המטוס הקל. בכל פגישה שכזו התרשמתי עמוקות מאישיותו, מבקיאותו בחומר, מהבנתו את השטח ומשיקול הדעת שלו. תפקיד ראש המנהל האזרחי הוא מורכב ביותר, בוודאי במציאות הנוכחית, ובמעט הזמן שמילא אותו, מוניר עשה זאת על הצד הטוב ביותר, באופן מעורר הערכה". 

יעלון  הוסיף כי: "מוניר היה מלח הארץ - לוחם ומפקד מעולה עם מסלול שירות מרשים, ששירת שנים ארוכות במקומות בהם לוקחים אחריות ומתמודדים עם האתגרים. סמל לברית החיים עם העדה הדרוזית ומופת לצעירי העדה המתגייסים לצה"ל. מאותם מובחרים ומובחרות אשר פורצים את הדרך לבני ובנות העדה בכל תחומי החיים. "מותו של מוניר הוא בראש ובראשונה אבידה עצומה למשפחתו, לחבריו ולעדה הדרוזית. הוא גם אבידה גדולה לצה"ל ולמדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".