פרשת החייל, שירה במחבל אחרי שכבר נוטרל, ממשיכה לעורר הדים. גבי גזית שוחח היום (שני) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם עורך הדין קובי מרגולוב, לשעבר סגן מפקד מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת), המייצג את אחד החיילים שהיו בזירת האירוע בחברון. "אני רוצה לחזק את ידיו של החייל שנמצא במצב לא פשוט", אמר עו"ד מרגולוב, "'שאלת מיליון הדולר' היא מה גרם לו, ודווקא לו, מכל החיילים שנכחו בזירה, לעשות את מה שעשה. אני מנסה לחקור את חבריו לנשק, שעמדו בסמוך לזירת האירוע, כדי להבין בעצם מה היה הלך רוחו לפני ביצוע הירי, וגם בסמוך לאחר מכן. אני רוצה להבין כיצד הוא תפס את תפקידו בכוח. אני מייצג את אחד החיילים שנשאל בדיוק בכיוון הזה, מה היו חילופי הדברים בינו לבין אותו חייל".






"אותו חייל, למיטב הבנתי, היה חלק מכוח תגבור שהגיע באמצעות חפ"ק המג"ד, מספר דקות לאחר האירוע, היה אמור לאבטח ולסגור את הזירה", המשיך עו"ד מרגולוב, "ייתכן שבגלל שהוא היה חובש קרבי הוא גם סייע בפינוי אחד החיילים שנפצעו באירוע אל האמבולנס. ואז אני שואל אותו כחוקר, מה נותן לך סמכות, כשיש לידך קצינים, חיילים בכירים ממך בדרגה, אלה שאחראים על הטיפול באירוע - מה גורם לך לדרוך את הנשק, להגיע ולהתקרב למחבל, ולפגוע בו בקור רוח. אני יכול להגיד שהמשטרה הצבאית עושה את זה, ואני משוכנע שגורמי מצ"ח במקצועיותם יודעים גם לשאול את השאלות על מה שהתרחש בסמוך לאחר ביצוע הירי".

"מה שהלהיט את רוחות הציבור היא העובדה שכבר בדיון הראשון החייל נחשד ברצח", ציין עו"ד מרגולוב, "רצח זו עבירת ההמתה החמורה ביותר מבין השלוש - רצח, הריגה וגרימת מוות ברשלנות, הן נבדלות אחת מהשנייה בהלך הרוח ובמחשבה הפלילית, שבעצם עומדת מאחורי המעשה. מטבע הדברים, גם מעשה סימבולי, כמו לחיצת יד לפעיל ימין קיצוני, או אמירה אומללה כזו או אחרת, 'הגיע לו למות לכלב הזה' או משהו בסגנון הזה, בוודאי שזה מעיד על הלך הרוח. אבל מכאן, ועד להגשת כתב אישום פלילי בעבירת רצח בכוונה תחילה, הדרך היא ארוכה. למיטב ידיעתי, החייל לא ידע את כמות הכדורים וכמות הנזק שכבר נגרם למחבל. מבחינתו הוא חושש מתגובת המנוטרל. הוא לא יודע כמה כדורים הוא ספג, הוא לא יודע מה מצבו, הוא לא זה שנטרל אותו מלכתחילה, אז הוא מבחינתו ממשיך".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו