יוני זרקה עלה לישראל מפריז משום שסבל מאנטישמיות. כשנולד קראו לו יוני על שם יוני נתניהו ז"ל, שנהרג בחילוץ בני הערובה באנטבה. חלומו הגדול היה לעלות לארץ ולהתגייס לצה"ל. בגיל 33 הוא הגשים את חלומו הראשון. בדרך לגיוס הוא נתקל בחומת הביורוקרטיה של צה"ל. אבל יוני לא ויתר, חמוש בדגל ישראל התבצר בכניסה לבסיס המיון בתל השומר והבטיח: "אני לא זז מכאן עד שיגייסו אותי לקרבי". עכשיו הוא בדרך להגשמת חלומו השני.



בשלושת החודשים האחרונים פוגשים באי בסיס המיון בתל השומר את יוני. הוא ניצב שם עם שלט ועם הבקשה: "ישראל בסכנה, כל מה שאני מבקש זה לשרת את המדינה ולהתגייס ליחידה קרבית בצה"ל. לא נותנים לי בגלל הגיל שלי, תעזרו לי. אשן פה עד שיסכימו לגייס אותי לקרבי".
 
"רוב האנשים שפגשו את יוני התייחסו אליו בביטול", מספר עו"ד אייל פלטק, שהתנדב לסייע ליוני להגשים את חלומו. "הצבא לא הסכים להקשיב, התקשורת לא הסכימה לסקר, וכל מי שעבר לידו הצטלם, העלה לרשת והמשיך בדרכו". 
 

אבל יוני לא ויתר. "הצבא מפחד שאני לא בכושר? אני בכושר טוב מאוד", הוא טוען. "אני ספורטאי מצטיין, סיימתי כבר תחרות איירון מן. החלטתי לעלות לישראל לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בצרפת ויצא בקריאה ליהודים לעלות. בפברואר 2015 עליתי לארץ ומאז אני מנסה להתגייס".
יוני נרשם לאולפן ללימוד עברית ובמקביל התחיל לפעול לצורך גיוסו, אולם נתקל בקשיים מרובים. "הוא החליט לשבות כמחאה מול הבקו"ם" מוסיף עו"ד פלטק. "מאז הוא יושב וישן. הוא סיפר את סיפורו לאלפי חיילים שנכנסו לבקו"ם. הוא לא הבין איך המדינה שקוראת לו לעלות לישראל דוחה אותו שוב ושוב מלתרום את חלקו בהגנת עליה". 

רה"מ בנימין נתניהו עם העולה החדש יוני זרקה שרצה להתגייס. צילום: עו"ד אייל פלטק
רה"מ בנימין נתניהו עם העולה החדש יוני זרקה שרצה להתגייס. צילום: עו"ד אייל פלטק

 
סיפורו של יוני הגיע עד לראש הממשלה נתניהו, שהזמין אותו לביקור בכנסת. נתניהו הודה ליוני אבל הודיע שהוא לא יכול להתערב לטובתו. אולם הפגישה הניעה את גלגלי הביורוקרטיה ויוני נקרא לפגישה אצל ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי, שלא נשאר אדיש והבטיח למצוא את הנוסחה לגיוסו של יוני לצה"ל. 
אתמול קיבל יוני את הטלפון המיוחל מצה"ל וצו הגיוס בדרכו אליו. "האמנתי שבסופו של המאבק אתגייס לצבא", הוא אומר. "אין שום סיבה שלא אקח חלק בהגנת ישראל, המדינה שאני כל כך אוהב. תודה לכל מי שעזר לי, תודה לראש אכ"א, תודה לכל התומכים שעודדו אותי ובטח תודה לעו"ד שלי אייל". 
 
"כל עוד צה"ל מוגדר כצבא העם, חובה על צה"ל לגייס כל אחד שרוצה לקחת חלק ולתרום את חלקו", אומר עו"ד פלטק. “לצבא לא צריך להיות שום שיקול דעת האם לגייס או לא לגייס אנשים כל כך ערכיים, ציוניים ובריאים כמו יוני, שיכול לתרום כל כך הרבה. במאבק הזה יוני הוכיח כי הוא ראוי להיות לוחם בצה"ל".