אביו של החייל מחטיבת כפיר החשוד בהריגת המחבל מתל רומידה, כתב היום (ראשון) מכתב לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ובו הוא שולח לשר חיזוק על ההסתה הפרועה המתנהלת נגדו. "אני מוצא לנכון מול קמפיין ההסתה המתנהל נגדך, לשלוח לך חיזוק ולגנות זאת בתוקף. צר לי על הכרזות והפרסומים שהופצו נגדך, זה דבר חמור ביותר ואני ובני משפחתי מזועזעים מכל גילוי הסתה" כתב האב.

 במכתב אף ביקש האב משר הביטחון לאפשר הליך משפטי הוגן כלפי בנו: "אני פונה אליך ומבקש: אפשר לבני הליך הוגן וחף מכל השפע. אנא אדוני שר הביטחון- חדל". הוא הוסיף כי "לצערנו הרב מיהרת לשפוט אותו עוד ביום הפיגוע בחברון, שעות אחדות לאחר שהתרחש. בחלוף כמה ימים אף החרפת את הטון והרשעת אותו בנאום בכנסת שפגע בכל בני המשפחה – ובפרט בילד שלנו. אתה ודאי לא יודע, אבל אחרי הנאום שלך אשתי פשוט התמוטטה בבית" כותב האב במכתב.
 
יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
יעלון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 
"מילא- הבן שלי לא קיבל גיבוי, מילא הופקר בימים הראשונים עד כדי כך שהתביעה הצבאית העזה לחשוד בו ברצח!". "איך יתכן שיש עוד מקום להאשימו בהריגה?" שואל האב את שר הביטחון. "לדעתנו, ואני כותב את זה בצער ובחרדה, הכל תוצאה של התבטאויות מוקדמות וחסרות בסיס שאין להן מקום כשמתנהל הליך שאמור להיות חף מכל השפעה. זכותו של בני, לוחם שלכם להגן על עצמו בלי שגורמים בעלי כוח ישפיעו על המתרחש בבית הדין. לפחות לזה ראוי לוחם מצטיין בצה"ל שמבחינתו הגן על חיי חבריו ועל חייו שלו במציאות אלימה של פיגועים והתרעות", חותם האב את המכתב לשר הביטחון.
 
ביום חמישי הקרוב יתייצב החייל בבית הדין למעצרים לדיון נוסף בהארכת מעצרו. ההערכות הן כי עד יום חמישי התביעה הצבאית תודיע לבית המשפט על הצהרת תובע, או לחלופין על הגשת כתב אישום נגד החייל, שנכון להיום עדיין עומד על הסעיף החמור של הריגה.