שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אישר היום (שלישי) בתדרוך לכתבים צבאיים כי הסכם העברת האיים טיראן וסנפיר בדרום ים סוף ממצרים לערב הסעודית נעשה בהסכמת ישראל. זאת למרות שצעד זה נוגד את הסכם השלום שנחתם עם מצרים ב-1979. "היה ברור שאם האיים יועברו לערב הסעודית, אז ריאד תיכנס לנעלי קהיר בהסכם השלום למרות שזה בניגוד להסכם", אמר יעלון. "אבל ערב הסעודית התחייבה למלא אחר ההתחייבויות כפי שהן מופיעות במסמך הצבאי (של הסכם השלום עם מצרים, נ"א)".



שר הביטחון הוסיף וציין כי ארצות הברית, ששימשה צד ג' בהסכם, אישרה את השינויים. ההחלטה הישראלית לאשר את ההסכם מעידה על כך שישראל רואה בערב הסעודית שותפה אפשרית ותערוב לכך שתהייה התחייבות לשמור על הכוח הבינלאומי וחופש שיט באזור האיים טיראן וסנפיר.



יעלון התייחס גם לזירות השונות המאתגרות את ישראל. על גזרת רצועת עזה אמר: "חמאס לא יורה או פועל נגדנו. יש ניסיונות לאתגר אותנו עם מטענים, אבל אין פעילות התקפית וזה תוצר של הרתעה ושל מדיניות. החמאס ממשיך להתעצם", הוסיף השר, "אבל עדיין מתקשה להבריח אמל"ח וחומרים לייצור רקטות. הנתיב שהיה לו לפני צוק איתן, כבר לא קיים היום. הם מצליחים להבריח מלוב דרך סיני, אבל המצרים מסכלים את הניסיונות ומונעים את מעבר האמל"ח לחמאס ולדאעש".