אזעקת שווא נשמעה הערב (רביעי) ביישובי עוטף עזה. התושבים במועצה אזורית אשכול דיווחו על קולות פיצוץ שנשמעו באזור, אך ככל הנראה היה מדובר בפיצוצים שביצע הצבא המצרי באזור רפיח. כוחות החלו בסריקות במרחב אחר איתור נפילות אך לאחר זמן מה נמסר מדובר צה"ל כי לא מדובר בירי של הארגונים הפלסטינים ברצועת עזה. 



מהמועצה האזורית אשכול נמסר בסמוך למועד האזעקה: "אזעקת צבע אדום הופעלה במספר ישובים במועצה האזורית אשכול ונשמעו פיצוצים במרחב. הנושא נמצא בבדיקה. הכל יכול להיות. מציע לעלות דיווח. תושבים בדרום מדווחים על מספר פיצוצים יתכן כי מקורם בפעילות מצרית ברפיח".


אירוע דומה בחודש שעבר

באירוע דומה, שהתרחש בחודש שעבר, נשמעה אזעקת שווא באזור יישובי עוטף עזה, נחל עוז ועלומים ובקיבוצי שער הנגב. דובר צה"ל מיהר להכריז כי מדובר בהתראת שווא. מוקדם יותר באותו היום אמר דובר צה"ל כי "חמאס משקם את היכולות שלו בייצור אמל"ח. כמו כן הדגיש כי "בבסיס הערכת המצב קיים חשש של חמאס ממתקפת פתע".



כזכור, ביום חמישי שעבר נפתח ירי תלול מסלול לעבר כוחות צה"ל שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לכוח. הירי בוצע לאחר מתיחות של מספר ימים, ולאחר תגובה של חיל האוויר לירי תלול מסלול מצד גורמים פלסטינים לעבר כוחות צה"ל. כמו כן, נחשפה בשבוע שעבר מנהרת טרור נוספת, שנחפרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.