סוכל פיגוע דקירה: תושב שועפאט בן 16 נעצר היום (חמישי) לאחר שנתפס ברכבת הקלה כשברשותו סכין. שוטרים ולוחמי מג"ב הפועלים בציר הרכבת הקלה בבית חנינא-שועפט, הבחינו בצעיר בן מיעוטים שעורר את חשדם. החשוד עלה לאוטובוס בשועפאט הנוסע לכיוון שער שכם. השוטרים והלוחמים עלו לאוטובוס, הורידו את החשוד ובחיפוש על גופו נתפסה סכין פרפר. החשוד נעצר והועבר לחקירה בתחנת שפט. בתחקורו הראשוני הודה כי התכוון לבצע פיגוע דקירה נגד שוטרים.



מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אמר כי "אנו ממשיכים בפעילות הרחבה והמתוגברת בירושלים למען ביטחון התושבים, יכולתם של השוטרים ולוחמי מג"ב לזהות את החריג בהתנהגות החשוד בסביבה בה פעלו מבצעית, מעידה על מקצועיות ראויה ורמת דריכות וערנות מהגבוהות ביותר. אנו נמשיך לפעול בנחישות ולשמור על ביטחון כלל תושבי הבירה".



סיכול הפיגוע היום מתרחש שלושה ימים לאחר פיגוע דקירה שהתרחש בבירה. ביום שני, גבר בן 26 נפצע באורח קל בפיגוע דקירה שאירע ברחוב הנביאים בירושלים, המחבל הדוקר נוטרל במקום על ידי כוחות הביטחון. הנפגע הוא גבר חרדי שנדקר בכתפו וקיבל טיפול רפואי ראשוני עם הגעתם של כוחות מד"א למקום. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים "שערי צדק" בירושלים כשהוא דקור בגפיים.



צוות שוטרים ולוחמי מג"ב המוצבים במסגרת ההיערכות המבצעית לביטחון התושבים, ברחוב הנביאים לכיוון שער שכם, שמעו צעקות לעזרה מכיוון צומת חיל ההנדסה. הכוחות התקדמו למקום והבחינו בחשוד שדוקר יהודי ונמלט לכיוון רחוב בן שדאד. במהלך מנוסתו השליך המחבל את הסכין והשוטרים ביצעו מרדף קצר עד שתפסו ועצרו אותו. המחבל תושב שטחים כבן 20 הועבר לחקירה בימ"ר ירושלים.



ממצאים בזירת הפיגוע בירושלים. צילום: חטיבת דוברות המשטרה
ממצאים בזירת הפיגוע בירושלים. צילום: חטיבת דוברות המשטרה