שירות הביטחון הכללי התיר לפרסום כי לאחר פעילות מאומצת בשיתוף עם לוחמי יחידת דובדבן, נעצר מבצע פיגוע המטען בחיזמא שאירע בערב יום הזיכרון ובו נפצע באורח קשה קצין צה"ל.

במהלך החקירה בשב"כ עלה כי המפגע הכין מטעני חבלה נוספים ותכנן לבצע פיגוע מטען נוסף באזור מעלה אדומים. במסגרת החקירה נעצרה החוליה כולה ובה היו מחבלים וסייענים נוספים, 3 מהם רופאי שיניים.

אחד מהם הוא ד"ר סאמר מחמוד דאוד אלחלביה, רופא שיניים שחשוד בהנחה והפעלת המטען באמצעות טלפון סלולארי. רופא נוסף הוא ד"ר דגאנה פאיז גמיל נבהאן,  תושב מ.פ קלנדיה, חבר בחוליה וחשוד כסייען. והרופא השלישי ד"ר דאוד שחאדה מחמוד אלחלביה, אחיו של המפגע וסייען בחוליה.

לצד שלושת רופאי השניים נעצרו עוד שני חשודים אחד מהם אביו של המחבל והסייען מחמוד דאוד שחאדה אלחלביה, ובן דודו של המפגע שאדי מוחמד אחמד מוחסן. כל חברי החוליה למעט ד"ר דגאנה תושבי אבו דיס.

"המפגע, סאמר חלביה, החל בתכנון הפיגועים בראשית חודש פברואר 2016, לטענתו לאור "חילול אל אקצא ופגיעה ישראלית בילדים פלסטינים", נמסר מהשב"כ. הוא עצמו חשוד כי ייצר מטענים נוספים, ואף הכין מטען נוסף צמוד סלולר, לשם ביצוע פיגועים עתידים והשאיר אותם במרפאה שלו בכפר עקב".

בהמשך, נעצר מחמוד חלביה, אביו של סאמר, בחשד להעלמת ראיות ממרפאת בנו. בחקירתו עלה כי בנו, דאוד עיאד ואחיינו שאדי מחסן, הוציאו את המטענים שהיו במרפאה השייכת למפגע. השניים נעצרו ובחקירתם עלה כי אכן הוציאו את המטענים האמורים מהמרפאה", נמסר מהשב"כ.

מעצר החוליה מהפיגוע בחיזמא

גורמי החקירה מצאו מאחורי התשתית לא פחות מ-56 מטעני צינור קטנים חלקם בעלי חיבורי חוטים ופתילים, שני בקבוקי תבערה ומטען צינור גדול בצורה U. להערכת אנשי המקצוע, מדובר במטענים בעלי פוטנציאל קטלני.