מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון וה-MDA  האמריקני השלימו בהצלחה ניסוי 'קישוריות' ראשון מסוגו לבחינת החיבור בזמן אמת בין מערכות ההגנה מפני טילים בישראל ובארה"ב. מדובר בשיתוף פעולה שאמור לתת מענה בזמן אמת לאלפי טילים שעשויים להיות מושגרים לעבר ישראל. הניסוי בחן את החיבור הפיזי בין מערכות ההגנה הישראליות למערכות ההגנה האמריקניות בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם ובוצע בהובלת אלביט מערכות ל"א וסיגינט- אלישרא.


הניסוי נועד לבחון את האינטגריציה בזמן אמת בין המערכות הישראליות להגנה מפני טילים, המבצעיות ואלה שבפיתוח (חץ ושרביט קסמים) לבין המערכות האמריקניות, וכן בדיקה של יכולות עתידיות של המערכות הישראליות והאמריקניות, והתקיים במקביל במרכזי הפיתוח בישראל, שדימו את מערך ההגנה הרב-שכבתי הישראלי, לבין מספר מערכות אמריקניות הפזורות במרכזי פיתוח ברחבי ארה"ב.
ניסוי במערכת היירוט "שרביט קסמים"


בשיאו של התרגיל השתתפו עשרות רבות של אנשי צוות בישראל ובארה"ב, והוא כלל גם שיתוף פעולה הדוק עם כוחות מיוחדים גם באירופה. בניסוי השתתפה גם מערכת "שרביט קסמים", שנמסרה לאחרונה לחיל האוויר, כחלק מהתהליך להפיכתה למערכת מבצעית. המערכת הוכיחה בניסוי יכולות מרשימות.

מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני בדגש על איומים מדויקים, וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ", ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה.

"המערכת הזאת היא מערכת הגנה עצמית" הסביר שלמה ש', ראש פרויקט שרביט קסמים ברפאל. "מדובר ביכולת לטפל במטרות של עשרות קילומטרים ונוכל לאפשר יירוט בגובה רב ובמרחק רב. זה יאפשר טיפול באיום תוך שמירה על מרקם החיים. צריך להבין שהדגש פה הוא על מטרות מדויקות עם ראשי קרב גם טילי שיוט, ולכן יירוט מעבר לאזור המוגן הוא חיוני. כל המטרות והיעדים ששמנו לעצמנו הושגו".