לאחר תקופה של שקט יחסי, נשמעה היום (ראשון) אזעקה ברחבי רמת הגולן, שהפרה את שגרת החיים של התושבים. מדובר ככל הנראה על ניסיון יירוט של כלי טיס בלתי מאויש, או מטוס ללא טייס. לאחר מכן דווח גם על שיגור של טיל פטריוט מאזור הגליל העליון לעברו. אזרחים בצפון מדווחים על פיצוץ שנשמע במרחב וכלי טיס באוויר. האזעקה נשמעה באורטל, אלוני הבשן, מרום גולן, עין זיון וקשת. האזעקה נשמעה סמוך לשעה 17:05. דובר צה"ל אישר כי שני טילי פטריוט שוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש שנחשד בחציית גבולה הצפוני של מדינת ישראל במרכז רמת הגולן.



לאחר סריקות אוויריות ורגליות של כוחות צבא, גוברת הערכה כי כלי הטייס שחדר לא יורט על ידי טילי הפטריוט. חיל האוויר ממשיך לסרוק את המרחב, ובשלב זה נראה כי הכלי טיס לא נמצא מעל שמי הצפון. הערכות הם כי טיל פטריוט אחד פגע בשני.



ממוקד גולן נמסר לתושבים כי "בהמשך לאזעקות במרחב צפון הגולן, ניתן לצאת ממרחבים מוגנים. לא היו נפילות בשטח הגולן. האזעקה הופעלה בעקבות שני טילי פטריוט ששוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש שנחשד בחציית גבולה הצפוני של מדינת ישראל במרכז רמת הגולן". ליד קיבוץ איילת השחר, באזור ההרחבה פרצה דליקה לאחר שאחד הריקושטים של טיל הפטריוט נפל והצית אש.



בתוך כך, בת 14 מירושלים נפצעה באורח קל בעת שטיילה בכניסה לקיבוץ איילת השחר, ככל הנראה מרסיס של טילי הפטריוט. הנערה פונתה לחדר מיון במרכז הרפואי "זיו" בצפת כשהיא מלווה במדריך הטיול בו השתתפה. מנהל חדר המיון בבית חולים זיו, ד"ר נביה יוסף מסר כי "הילדה אושפזה לזמן קצר במצב טוב. בעת השהות במיון של בית החולים, היא חייכה ואפילו צחקה, מה שנקרא 'התלוצצה עם רופאיה'. היא עברה אצלנו ברור מלא והתברר שמדובר בפצע קטן ושאין חדירה של שום גוף זר שחררנו אותה הערב במצב טוב חזרה לביתה ולמשפחתה".



היירוט של כלי הטיס מגיע כחודשיים לאחר שמטוסי חיל האוויר תקפו שיירת נשק של חיזבאללה בגבול לבנון-סוריה, לפי מקורות ערביים. לפי הדיווח, מקור בשטח העביר את הדיווח על התקיפה וזאת לאחר ששיירה של החיזבאללה יצאה מהאזור לעבר שטח לבנון. בנוסף, בתחילת השנה צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר אזור החוות שבעא ("הר דב"), בסמוך לצומת הגבולות של ישראל, לבנון וסוריה. על פי ערוצי החדשות הלבנוניים, צה"ל ירה למעלה מ-20 פגזים לכיוון חוות שבעא.