חיילים ומפקדים בגדוד 601 של חיל ההנדסה, שאחדים מאנשיו נפצעו אתמול בתאונה בין נגמ"ש לדחפור צבאי בצפון רמת הגולן נסערים וזועמים. בני המשפחות הגיעו אתמול לשהות ליד יקיריהם הפצועים. "מדובר בבחורים מצוינים, אחראים שתורמים ומסכנים את חייהם למען המדינה כל יום, שעה שעה", אמר אחיו של אחד מהם.



הרוחות סוערות משום שצה"ל עדיין חוקר את האירוע, אבל עיקר הכעס הוא על העובדה כי בתחילה דווח בתקשורת שדחפור התהפך על נגמ"ש של צה"ל, בשעה שבתאונה לא היתה התהפכות אלא התנגשות בין שני הכלים. "זה לא יעלה על הדעת שמפילים אשמה על מישהו לפני שצה"ל בודק את האירוע", אמר אחד מבני המשפחה והטיח למעשה את זעמו בתקשורת.



שיפור במצבם של הפצועים


מבית החולים רמב"ם, שם אושפזו שלושת הפצועים היותר קשים בתאונה, נמסר כי מצבם של שניים מהם השתפר ומצבו של השלישי מוסיף להיות קשה אך יציב. ד"ר האני בחוס, מנהל חדר המיון ברמב"ם, ציין כי שלושת הפצועים נמצאים בטיפול נמרץ כללי ויש שיפור במצבם. "השיפור הוא אטי ושלושתם ימשיכו להיות בטיפול נמרץ", אמר. "הם סובלים פציעות מרובות באזור הפנים ואורתופדיה של הפנים. שניים מוגדרים קשה ואחד בינוני".



התקרית כאמור אירעה אתמול סמוך לשעה 20:00. כוחות מד"א שהגיעו לאזור סייעו לכוחות הצבאיים לפנות את הפצועים שבעת לבתי החולים רמב"ם בחיפה וזיו בצפת. קצין, נגד וחמישה חיילי צה"ל נפצעו, ביניהם שלושה באורח קשה, כתוצאה מהתנגשות של דחפור עם נגמ"ש באיזור מוצב 'גלדיולה' בגזרת הר דב. הפצועים הינם לוחמי הנדסה קרבית מגדוד 601. שלושה מסוקים, ביניהם מסוקי חיל האוויר, פינו את הפצועים לבתי חולים. שלושה מהפצועים פונו לבית החולים "רמב"ם" בחיפה כשהם במצב קשה וככל הנראה לא נשקפת סכנה לחייהם. ארבעה פצועים נוספים, במצב קל ובינוני, הועברו לבית החולים "זיו" בצפת כשהם סובלים מחבלות בגפיים בחזה ובגב.



האירוע התרחש בתום יום של עבודות הנדסיות במקום, בסמוך למוצב צה"ל. מסיבה שאינה ברורה התנגש נגמ''ש בחלקו האחורי של הדחפור. הפצועים הם ככל הנראה מיושבי הנגמ''ש. על פי דובר צה"ל, מכיוון שכל המעורבים פצועים, החקירה מתנהלת בשלב זה באיטיות. הודעות נמסרו למשפחות הפצועים והמשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות האירוע.



ברשתות התקשורת המזוהות עם חיזבאללה דיווחו שכוחות צה"ל חידשו הבוקר את העבודות באזור שבו ארעה התאונה. הם אף פרסמו תמונות של כוחות צה"ל במקום. במקביל ממשיך צה"ל ופיקוד צפון בחקירת נסיבות התאונה. מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי שני כלי הרכב נסעו בשעות ערב בירידה בציר הררי בקטע שבין שיפולי החרמון להר דב. הנגמ"ש, שהובל על ידי קצין שפיקד על המשימה, התנגש בעוצמה בדחפור שהוביל את הכוח. מעוצמת הפגיעה בחלקו האחורי של הדחפור, נהדפו החיילים ששהו בתא הלוחמים בנגמ"ש בצפיפות.



צה"ל בודק האם טעות אנוש היא שגרמה לתאונה, מדוע האיץ הנגמ"ש, האם מדובר בתקלה טכנית בכלי ומדוע לא נשמר מרחק.