פצצת מרגמה, שככל הנראה זלגה מהקרבות בסוריה לעבר שטח ישראל, התפוצצה הערב (שני) במרכז רמת הגולן, כך מסר דובר צה"ל. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בתגובה לירי תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר משגר מרגמה השייך לצבא הסורי במרכז רמת הגולן הסורית. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה.

גורם צבאי הוסיף כי ככל הנראה מדובר בזליגת ירי כתוצאה מהלחימה הפנימית בסוריה. לא הופעלה אזעקה משום שמדובר בנפילה בשטח פתוח.

בחודש שעבר נפלו שתי פצצות מרגמה בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת במרכז רמת הגולן בשטח ישראל. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. גם אז היה מדובר בזליגת ירי כתוצאה מהלחימה הפנימית בסוריה, בין המורדים לבין צבא הנשיא בשאר אסד. בתגובה תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את מקור הירי. 

בתחילת חודש יולי תקף צה"ל שתי מטרות של צבא סוריה בעקבות זליגת ירי חריגה שפגעה סמוך לגדר המערכת. הירי לא סיכן את תושבי האזור ואת כוחותינו. עוד נמסר כי "צה"ל לא מתערב בלחימה בסוריה, אך נחוש להגן ויגיב לכל אירוע חריג".

צה"ל תקף באמצעות אש ארטילרית שתי עמדות של תותחים של צבא סוריה. הזליגה עצמה היא תוצאה של קרב בין המורדים לבין צבא אסד והיא ארעה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות. התקיפה של צה"ל בוצעה אתמול בשעות הערב לאחר הערכת מצב שהתקיימה בפיקוד הצפון, הבנת הזליגה וההחלטה להעביר מסר לצד שני שצה"ל לא יקבל הפרת ריבונות כלשהי וסיכון אזרחים.