בית המשפט העליון אישר היום (ראשון) להסגיר לארצות הברית את סוחר הנשק אלי כהן לאחר שבית משפט אמריקאי הרשיע אותו בייצוא אסור של ציוד שמקורו בארצות הברית לרפובליקה האסלאמית. בכך קיבל בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים את החלטת בית המשפט המחוזי בעניין זה. כהן בן ה-66, יחד עם גיסו אביחי וינשטיין ועל ידי שורה של חברות, קנו עודפי ייצוא של הצבא האמריקאי באמצעות מדינות באירופה, ייבאו אותם לישראל וכאן הרכיבו מחדש רכיבים מסוימים. את הציוד ייצאו דרך מדינות באירופה ובאסיה לאיראן.

כהן נעצר מספר פעמים בישראל, אך לרוב החקירות נגדו לא העלו דבר. לפני כמה שנים הוא נידון לשלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס על עשרת אלפים שקל בגין מעשים אלה. נראה היה כי משרד הביטחון פעל מאחורי הקלעים מחשש שהמידע שהיה ברשותו של כהן עלול להביך את המשרד ופקידים בכירים בו. 

בקשת ההסגרה הגיעה לישראל לאחר שסוכנים פדרליים ניהלו מבצע "עוקץ" נגד כהן, התחזו לקניינים שמעוניינים למכור לו ציוד בידיעה שהוא עלול להגיע לאיראן ובכך הביאו להרשעתו במדינת קונטיקט בארה"ב. על סמך הרשעה זו אושרה בקשת ההסגרה שבית המשפט העליון אישר אותה עתה.

המכולות עברו בבנימינה ובגבעת עדה


כזכור, בשנת 2014 הותר לפרסום כי כהן ווינשטין, הם סוחרי הנשק הישראלים, החשודים בהעברת ציוד צבאי לאיראן דרך מדינה שלישית, כפי שפורסם בתקשורת היוונית. אתר חדשות ביוון דיווח בפברואר 2014 כי סוחרי הנשק הישראלים ניסו למכור חלקים של מטוסי פנטום F-4 לאיראן דרך יוון, במה שנחשב להפרה של אמברגו הנשק שהוטל על הרפובליקה האסלאמית.

באתר "חתימריני" נטען כי מפרטי החקירה שהגיעו אליהם, המבצע להברחת חלקי מטוסי הפנטום F-4, שלאיראן יש צי נכבד מהם, התבצע בשני שלבים - בדצמבר 2012 ובאפריל 2013, כאשר בשני המקרים הרשויות איתרו מכולות עמוסות בחלקי הפנטומים בשטח יוון. עוד נטען כי המכולות הגיעו מבנימינה וגבעת עדה באמצעות חברת קשה יוונית בשם "טאסוס קאראס", הממוקמת סמוך למרכז אתונה.