המטה ללוחמה בטרור פרסם היום (שני) אזהרות מסע לקראת תקופת חגי תשרי שיחלו בראש השנה שיצוין ב-2 אוקטובר, וימשיכו ביום כיפור ב-11 אוקטובר ובסוכות שייערך ב-23 באותו החודש. במטה הדגישו כי תאריכים אלה עלולים להוות תאריכי יעד מועדפים לכלל גורמי הטרור למימוש פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודיים בחו"ל. בעקבות מגמת פיגועי הטרור של דאעש ברחבי העולם, בדגש על מדינות מערב אירופה וצפונה, דרום מזרח אסיה וצפון אפריקה, מבהירים במטה כי ישנו צורך בגילוי ערנות מוגברת במהלך השהייה בחו"ל, בדגש על תקופת החגים הקרובה.



במטה ללוחמה בטרור ביצעו תיקוף של אזהרת המסע החמורה לטורקיה בשל הימשכות הפיגועים נגד מגוון מטרות ברחבי המדינה. על כן ההמלצה לציבור הישראלי להימנע מביקורים בה.



נוסעים בנתב"ג. צילום: פלאש 90, ארכיון
נוסעים בנתב"ג. צילום: פלאש 90, ארכיון



עוד מדגישים במטה כי ישנה אזהרת מסע חמורה לחצי האי סיני, נוכח המציאות הביטחונית בזירה ופעילות הטרור באזור, בדגש על "מחוז סיני" של המדינה האסלאמית, וממליצים להימנע מביקור באזור.



בזירת יבשת אפריקה, מדגישים במטה כי גובר האיום לפיגועים נגד יעדים מערביים ובכללם גם יעדים ישראלים. בתוך כך בוצע תיקוף אזהרות המסע לדרום תאילנד, לאזור קשמיר בצפון הודו וחצי האי מינדנאו בדרום הפיליפינים, זאת בשל המתיחות הביטחונית בין גורמי הכוח המקומיים שם והפיגועים בזירות אלו.