תושב שכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים נעצר לחקירה לפני כשלושה שבועות בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי עם היחידה המרכזית בירושלים במשטרת ישראל בחשד לתכנון פעילות טרור בשטחי ישראל, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. 



מחקירת שב"כ עולה כי בחודשים האחרונים תכנן מוחמד מוסה מוחמד עבאסי לבצע פיגוע ירי בגפו לעבר כוחות ביטחון ואזרחים ישראלים במזרח ירושלים ואף ניסה לרכוש נשק למטרה זו. "עבאסי תומך בארגון החמאס והיה מעורב במספר פיגועי יידוי בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים וזריקת אבנים לעבר כוחות הביטחון ורכבים ישראלים", נמסר מהשב"כ. עוד עלה במסגרת החקירה כי ניסה לרכוש ידע בייצור מטעני צינור, אך לא עסק בייצור בפועל.



"הביע תמיכה במחבלים"


בפרופיל הפייסבוק של עבאסי נמצאו פרסומים התומכים בארגון החמאס ובהסתה לביצוע אלימות ופעילות טרור נגד ישראל. בין היתר הביע תמיכה במחבל אשר ביצע את פיגוע ההתאבדות באוטובוס קו 12 של אגד בירושלים בחודש אפריל האחרון, וכן במבצעי פיגוע הירי שהתרחש במתחם שרונה בת"א בחודש יוני האחרון, בו נרצחו ארבעה ישראלים.



"כתב האישום נגד עבאסי מייחס מייחס לו, בין השאר, עבירות שעניינן ניסיונות לתקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, השתתפות בהתפרעויות, תמיכה בארגון טרור וכן עבירות של הסתה לאלימות ולטרור", נמסר מהשב"כ.



הפרקליטות עתידה לבקש את הארכת מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו.



גורם בשב"כ הוסיף כי "מעצרו של עבאסי, אשר כתושב היה נגיש לכל רחבי העיר, מנע פיגוע קשה בתוך העיר ירושלים. מעצרו ותוצרי חקירתו של עבאסי ממחישים, פעם נוספת, את רמת האיום הגבוהה מפעילותם של מפגעים בודדים המושפעים מהסתה ברשת של ארגוני הטרור ובדגש על החמאס, ומסיתים בעצמם לביצוע פיגועים".