שלב הסיכומים במשפט אלאור אזריה: בבית הדין הצבאי ביפו התקבלו היום (שני) סיכומיו של התובע הצבאי סא"ל במיל' ועו"ד נדב ויסמן. בסיכומיו סבור התובע הצבאי כי על בית הדין להעניש את סמל אזריה בעבירה החמורה בספר החוקים, עבירת הריגה. על פני 145 עמודים טוען התובע הצבאי עשרות פעמים כי אזריה שיקר בעדותו ובגרסה שעימה בחר להגיע למשפט.



"אזריה תפר גרסה שקרית בתפרים גסים, ואין כל קשר בין הסבריו לבין מניעיו האמתיים לירי. שקריו השתקפו גם מהסרטון שתיעד את האירוע, סרטון שמדבר בעד עצמו יותר מאלף עדים", כתב ויסמן. בהתייחסו לטענות החייל כי מפקד הפלוגה שלו סטר על פניו לאחר ביצוע הירי בעת חקר אותו בזירה, ציין: "הנאשם המציא בדיה, זו עלילת שווא. עשרות עדי זירה לא שמעו ולא ראו את הסטירות שאזריה טען שקיבל מהמ"פ מול כולם. אזריה שיקר גם לאור העובדה שגרסתו סותרת כל ממצא אובייקטיבי בשטח, כמו על מיקום הסכין, צעקות האזהרה, מזג האוויר וחריגות המעיל".



אלאור אזריה בבית הדין הצבאי. צילום ארכיון:פלאש 90



בסיכומים שהגיש, התובע מתעלם מרוב העדויות, בעיקר אלו שתמכו בגרסתו של אזריה וקורא לתביעת הדין להתמקד בעדותו של החייל עצמו, שנמשכה שלושה ימים. ביומו הראשון אזריה נשמע נחוש ומסודר מאוד בגרסתו ולאחר שסיים את פרשת התביעה ביקש הפוגה כי לא חש בטוב. בית הדין, שהסכים לכך בניגוד לתובע הצבאי, קיבל לטענת ויסמן למחרת "אלאור אחר" - כזה שגרסתו לא הייתה יציבה ומלאה בשקרים, בדיות ובעיקר התחמקויות.



התובע הצבאי נשען בעיקר על אמירותיו של אזריה לאחר הירי בזירה. "דקרו את חבר שלי וניסו להרוג אותו אז גם לו מגיע למות. המחבל הזה היה חי, הוא צריך למות", חזר וציין התובע את האמירות של החייל שנאמרו לפחות לשני עדים במשפט שנכחו בזירה. בנוסף, התובע ויסמן תוקף את המואשם על כך שבחר להעיד בבית הדין כי מפקד הגדוד שלו סא"ל דוד שפירא "מסר עדות שקר ממניעים מופרכים".



התובע קורא לבית הדין להאמין לגרסתם היציבה של העדים ולא של הנאשם: "אין דרך ליישב את גרסתו הסופית של הנאשם בשטח לבין דבריו בפועל, כפי שתוארו על ידי העדים. המחיש זאת יותר מכולם הוא הנאשם עצמו, כאשר טען שעדי התביעה שיקרו, ולא ניסה להסביר את פערי הגרסאות באי הבנה כלשהי. לכן, מתבקשת ההכרעה שמי ששיקר הוא הנאשם עצמו, ולא עדי התביעה כולם".



בסיכום הדברים קורא התובע הצבאי להרשיע את אזריה בעבירה החמורה, עבירת הריגה: "התנהגות הנאשם לאחר הירי מוכיחה שהוא לא חשש ממטען, שאם לא כן - בלתי אפשרי שהנאשם לא היה מתריע בפני חבריו על סכנה זו. אזריה שיקר במצח נחושה בעניין זה לראש הרכב השופטים".