הבוקר (ראשון) יגישו סנגוריו של החייל היורה אלאור אזריה, עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כ”ץ, כרמית שחיבר ובן מלכא, את סיכומי ההגנה לבית הדין הצבאי ביפו, וביום שלישי השבוע יגיעו הצדדים לדיון סיכום אחרון לפני שהשופטים יכריעו את הדין. אם אזריה יורשע בירי במחבל הגוסס בתל רומיידה בחברון בתחילת השנה, יגזור בית הדין את דינו חודש לאחר מכן.



בסביבתו של אזריה לא תולים תקוות גדולות בבית הדין הצבאי וכבר מכינים את הערעור למשפט. ל”מעריב־השבוע” נודע כי חלק מהסכום למימון הערעור כבר גויס. עורכי דינו של אזריה ידרשו מבית הדין לזכות את החייל מכל עבירה ויטענו כי הוכיחו את הספק הסביר בטענות התביעה הצבאית.



“כבר בהליך המעצר קבעו השופטים שיש לתיק הזה פנים לכאן ולכאן”, אומר עו”ד בסרגליק. “לא מתקיימת העבירה בחומרה על פי מה שהתביעה מייחסת. כלומר, על פי חומר החקירות אין כאן עבירת הריגה. גם שופט בית הדין למעצרים קבע זאת בתחילת הדרך. היום אני אומר שלא מתקיימת בכלל העבירה של הריגה בתיק הזה, וזאת לאחר שמיעת כל העדויות. אנחנו נצטרך לשכנע את בית הדין, יש לנו כלים לעשות את זה ואני מקווה שזה מה שנצליח לעשות”.



“לאחר שמנתחים את העדויות, שלושת העדים המרכזיים - המח”ט, המג”ד והמ”פ - קובעים שלא הייתה תחושת סכנה”, טוען עו”ד כ”ץ. “שאר העדים נעים בין ניטרליות לבין תמיכה חד־משמעית בגרסתו של אלאור, ועדי ההגנה תומכים בעדותו. מדובר בעדים מאוד ערכיים ואני מניח שהתובע ינסה להאשים אותם במניעים שונים. אני מקווה שבסופו של דבר השכל הישר ינצח, כי הנזק שנגרם עד כה מניהול המשפט לאלאור ולצה”ל הוא בחלקו כבר בלתי הפיך. בסופו של יום התביעה תטען כי יש חשיבות גדולה לנהל את המשפט הזה כדי להראות שצה”ל הוא צבא ערכי. אנו רוצים להדגיש שהערכיות אינה רק במושג טוהר הנשק אלא גם במושגי אחוות לוחמים”.



“נגיש את הסיכומים שמדגישים בכל פרמטר כיצד אומתה גרסתו העקבית, הקוהרנטית והברורה של אלאור עם כל הראיות בתיק”, מוסיף עו”ד בסרגליק. “עשרות עדים העידו במשפט. מרביתם תמכו בגרסתו. גם אלו שלא העידו לטובתו תמכו במרבית פרטי גרסתו. תיק זה, אשר לא היה אמור לבוא אל העולם ואשר הגיע לממדיו בשל התבטאויות הבכירים, כולל שר הביטחון לשעבר בשלב ההתחלתי בשל הסרטון, הוא תיק שבו אין מנצחים אלא רק מפסידים. הצבא, אלאור ומשפחתו שנהרסה מפסידים. ככל שבית הדין ישפוט על פי הראיות, אין אלטרנטיבה אחרת למעט זיכויו של אלאור”.



ביום שישי התבשרה השופטת אל”מ מיה הלר, שעומדת בראש הרכב השופטים במשפט אזריה, כי היא קודמה באופן משמעותי בתפקידה ומונתה לכהן כשופטת בבית הדין הצבאי לערעורים. לצדה קודמה שופטת נוספת, גם היא מתיק צבאי מתוקשר – אל”מ אורלי מרקמן, ראש הרכב השופטים במשפטו של תא”ל במיל’ אופק בוכריס. מרקמן, שהועלתה לדרגת תא”ל לצורך קיום המשפט, תקבל עם כניסתה לתפקיד את דרגת התא”ל באופן קבוע.