תצפית צבאית שהוצבה הלילה (שלישי) במארב ביהודה ושומרון, זיהתה שלושה חשודים מתקרבים לציר 60 סמוך לאל-חאדר. כוח שהוצב במקום במיוחד הסתער עליהם והצליח ללכוד אחד מהם. בסרטון אפשר לראות את חוליית מיידי הבקבוקים מתקרבת לציר ומכינה את בקבוקי התבערה. בשלב מסויים, כוח של גדוד "ניצן" שהיה במארב במקום הסתער על החוליה ועצר אחד מחבריה.


זריקת בקבוקי תבערה באל חאדר

כזכור, במהלך גל השריפות שאירעו בסוף חודש נובמבר ברחבי הארץ, נקבע שאחת השריפות, סמוך ליישוב נטף, נגרמה עקב השלכת בקבוק תבערה מהיישוב הפלסטיני הסמוך, קטאנה. כמו כן, בשנים האחרונות הוצתו מספר אזורים בשימוש בבקבוקי תבערה.



במהלך חודש מאי, שתי חיילות נפצעו באורח קל מבקבוק תבערה שהושלך לעבר בסיס עופרית שנמצא בצפון ירושלים, סמוך לקמפוס הר הצופים.  כתוצאה מהשרפה שפרצה מחוץ למקום, ככל הנראה לאחר יידוי בקבוקי התבערה. כוחות הצלה הוזעקו לזירה והחלו לטפל בחיילות, והמשטרה והצבא פתחו בסריקות אחר מבצעי המעשה. ההערכה היא כי מדובר באירוע על רקע לאומני.



דובר כבאות והצלה של מחוז ירושלים שהגיעו לטפל בשרפה ציין בעת האירוע כי "ארבעה צוותי כיבוי הכוללים רכב אספקת מים פעלו בשריפה שפרצה מחוץ לבסיס עופרית בהר הצופים. לא הייתה סכנה לבסיס ולוחמי האש פעלו לעצירת הלהבות ומניעת התפשטות האש, עד שהושגה עליה שליטה". עוד הדגיש כי השריפה פרצה מחוץ לשטח הבסיס ובשום שלב לא הייתה שריפה במבנים בבסיס או לכודים בו.