הפעילות שביצענו אתמול, לחשיפת מפעל נשק ענק ביהודה ושומרון, הייתה חשובה, אולי אפשר לומר שהיא אחת החשובות שעשינו עד עכשיו בגזרה. "אנחנו נכנסים ולא חוזרים עד שמבצעים - והמטרה ברורה: למנוע את הפיגוע הבא", כך פתחתי את התדרוך שהעברתי ללוחמים שלי לפני המבצע שקיימנו במרחב העיר חברון שבגזרת יהודה.

יצאנו לדרך. כמדי לילה, החיילים בפלוגה יצאו נחושים וחדורי מטרה; היה ברצונם להמשיך לפעול במרחב כדי לסכל את הטרור ולמנוע את הפח״ע בגזרה. לאחר נסיעה קצרה הגענו לאזור ג׳בל ג׳והר, הסמוך לאזור התעשייה של העיר חברון - העיר הגדולה ביותר ביו״ש. מעיר זו יצאו פיגועים רבים, מהקשים ביותר שהיו בגל הטרור שפקד אותנו בשנה האחרונה. 
רגע לפני שמאתרים את הבית ונכנסים אליו, מריצים בראש את כל דרכי הפעולה האפשריות של האויב וכל התפתחות שעלולה להתרחש. עם זאת, אנו יודעים כי אנו מוכנים לכל תרחיש, ובטוחים כי לוחמינו מיומנים, מקצוענים והטובים שבטובים. עם הגעתנו לבית המלאכה, נחשפנו למתחם המשמש לייצור אמצעי לחימה בקנה מידה עצום - 15 מכונות לייצור עצמי של נשק, עשרות מנועים, כ־70 קנים, מאות בתי הדק וחלקי מכלול, עשרות סלילים ועוד מאות סוגים של תחמושת. 

בתוך זמן קצר הבנו כי מדובר בבית המלאכה הגדול ביותר שנתפס השנה בכל גזרת יהודה ושומרון. תחושת גאווה הציפה אותי כשהבנתי שאני מפקד הלוחמים המסורים ביותר במבצע כזה משמעותי.
לאורך תקופתנו בגזרה מצאנו עשרות נשקים, והסיפוק הוא גדול מאוד. כשהגיע הלילה לסיומו ואיתו גם המבצע, הלוחמים היו עייפים אך מרוצים. לאחר שיחה קצרה שבה ערכנו סיכום של הפעילות, הלכתי לישון וחיוך על שפתי בידיעה ברורה שמנעתי פיגוע שהיה עלול להסב אבדות רבות.
הכותב הוא מפקד צוות בפלגת האש של גדוד 890 בחטיבת הצנחנים.