אחרי שנחשף כי החברה שבונה את הצוללות החדשות של ישראל נמצאת בבעלות חלקית של איראן, הערב (רביעי) מתברר כי גם המספנה שבונה את ספינות "סער 6"החדשות של חיל הים נמצאת בבעלות בעייתית מבחינת ישראל. בחדשות 2 דווח כי החברה שמחזיקה בבעלות המספנה, Privinvest, נמצאת בבעלות משפחתו של שר הביטחון של לבנון, סמיר מוקבל.


מי שחשף את הפרטים האלה הוא ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) שנפגש עם גורמים שונים באירופה. במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כתב מרגלית כי "העובדה כי אחד הבעלים של החברה הבונה לישראל את כלי השיט הוא שר הביטחון של מדינה המוגדרת במדינת אויב, ואשר על פי פרסומים משתף פעולה עם ארגון חיזבאללה ואיראן, מעמידה נורת אזהרה ביטחונית מעל המחדל שהתרחש גם בהיבט הביטחוני". 

רשימת בעלי המניות במספנה הגרמנית, בעיגול: חברת privinvest
רשימת בעלי המניות במספנה הגרמנית, בעיגול: חברת privinvest
בנאום היום בכנסת, אמר מרגלית כי הופעל לחץ מצד שלושה עורכי דין בכירים ישראלים לשנות את שם המספנה אבו דאבי מר לג'רמני נייבל יארד כדי להסתיר את זהות הבעלים האמיתיים. 

ח"כ מרגלית, שמנהל קמפיין ציבורי וגייס כבר 26,000 אזרחים שחתמו על עתירה לבג"ץ בדרישה לחקור את ראש הממשלה בעסקת הספינות, מביא פרטים חדשים כולל תיעוד מסמכים של רישומי חברות. "ביטול המכרז על ידי עורך דינו הפרטי של נתניהו, החשדות נגד מועמדו לראשות המלל והסרת המידע מועדת תקציב הביטחון מחייבים מעבר מבדיקה לחקירה", אמר הערב ח"כ מרגלית ל"מעריב אונליין". "אל החשדות לשחיתות מצטרפים כעץ חשדות ביטחוניות אמיתיות"

המכתב של אראל מרגלית ליועמ"ש
המכתב של אראל מרגלית ליועמ"ש

משרד הביטחון לא התייחס לידיעה. אחרי החשיפה בדבר הבעלות האיראנית על המספנה שבונה את הצוללות, אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן, כי "נושא השותפות האיראנית ביצרנית הצוללות היה ידוע וההתקשרות בנושא נחתכה הרבה לפני כניסתי לתפקיד. בכל מקרה המציאות שונה בתכלית מהפרסומים", 

לדבריו, "הנושא היה ידוע אמר, ומי שיעבור על הפרוטוקולים בקבינט ובמועצה לביטחון לאומי יראה שלא כצעקתה, כמו ששמענו בתקשורת. העובדות והמציאות רחוקות ממה שהצטייר על המרקע. לא היתה אלטרנטיבה אחרת למדינת ישראל. יש הנהלה לחברה ויש board, והשותפות זניחה ביותר".