אירוע בעל אופי נפיץ אירע היום (שני) בכלא נפחא, אך נגדע רגע לפני שהתלקח. התפרעות אסירים ביטחוניים הובילה לשימוש בכוח ובגז מדמיע מצד הסוהרים, לאחר ש-13 אסירים ביטחוניים סירבו לחזור לתאיהם לאחר סיבוב בחצר הכלא, כצעד הפגנתי, וכחלק ממחאה שהם מקיימים במסגרת דין ודברים בינם לבין מפקד האגף בכלא. אילצו את הסוהרים להשתמש מולם בכוח ובגז מדמיע. 

בתום זמן סיבוב החצר הכלא התבקשו האסירים הביטחוניים כבשגרה לשוב לתאיהם, אולם הם סירבו, החלו להתפרע והפרו משמעת. על מנת למנוע מהומה גדולה יותר החליט מפקד הכלא ביחד עם קצינים וסוהרים לפרוץ אל תוך הסערה ולהוביל את האסירים הביטחוניים בכוח חזרה לתאיהם, זאת תוך שימוש כאמור בגז מדמיע. מיד לאחר מכן, חזר השקט לאגף.  יש לציין כי במהלך האירוע, נזרקה לעבר מפקד הכלא כוס עם קפה חם, אך הוא ואף אחד אחר מהסוהרים לא נפגע במהלך האירוע.

אירוע התפרעות אסירים היא לא מעשה שכיח. אחת ההתפרעות הזכורות מהשנים האחרונות אירעה בכלא מגידו, שם אסירים ביטחוניים, השוהים באחד האגפים בכלא מגידו החלו להתפרע תוך שהם דופקים בחוזקה על דלתות תאיהם ומשליכים חפצים לעבר סוהרים שחלפו במקום.
 
בנוסף הציתו האסירים מתלה כביסה שהיה ברשותם במחאה על העברת שני אסירים מהאגף לבידוד, בעקבות עבירות משמעת שבהן היו מעורבים אמש. שלושה אסירים נפגעו משאיפת גז.