לאחר שאיראן הכחישה את הדיווח לפיו ביצעה ניסוי בטיל שיוט שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני, במדינה מתרברבים ביכולות הצבאיות שלהם ואף מאיימים כי ביטוי של תוקפנות מצד ארצות הברית או ישראל יובילו לפגיעה בהן. מוג'טבה זונור, חבר בכיר במועצה האיראנית לביטחון לאומי, הזהיר הערב (ראשון) כי טהרן "הכשירה את כוחותיה למלחמה חד צדדית" והגיעה להישגים אדירים בתחום פיתוח הטילים. לדבריו, "אם האויב יירה טיל על איראן", המדינה תגיב מיד בירי טילים על ישראל, ו"דרושות רק שבע דקות לטיל האיראני לפגוע בתל אביב".



על ארצות הברית הוסיף הבכיר כי "הצי של אמריקה כבש חלק בבחריין, והבסיס הצבאי הרחוק ביותר של האויב נמצא באוקיינוס ההודי". לדבריו, "יעדים אלה נמצאים בטווח של מערכות הטילים של איראן, והם יהרסו עד היסוד אם האויב יעשה טעות".



דבריו של הבכיר האיראני הגיעו בעקבות איומים חוזרים ונשנים מצד ארצות הברית לאחרונה. רק אתמול, מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה אמיר עלי האג'יזאדיה ניסה להמעיט בערכן של הטענות מידי גורמים בכירים באמריקה כנגד תכנית ההגנה האיראנית, אך יחד עם זאת הזהיר את וושינגטון מפני פעולה עוינת מצידה ואמר כי היא תזכה לתגובה חריפה. "אם האויב יעשה טעות, הטילים השואגים שלנו יפגעו במטרות שלהם", אמר עלי לכתבים שהגיעו למקום וחזו בתרגיל צבאי של מדינתו. 



הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



לא מפחדים מטראמפ: "פזיז וחסר ניסיון"


המתיחות בין וושינגטון וטהראן הגיעה לשיאה לאחר שממשל טראמפ הטיל סנקציות חדשות על תכנית הטילים של איראן. הסנקציות הללו הגיעו, כאמור, כתגובה למספר שיגורי טילים שנעשו מצד איראן, אשר לפי גורמים בינלאומיים מפרים את התחייבויותיה של איראן להסכם.



איראן הגיבה בכח, וביצעה תרגיל צבאי שבו ביצעה בחינות מעמיקות בנוגע ליכולות טווח שיגור הטילים שלה. גורמים רשמיים באיראן נשבעו כי ימשיכו בשיגור הטילים, אשר לטענתם נועדו לצורכי הגנה ועל טראמפ אמרו כי הוא "פזיז" וחסר ניסיון. התגובות כמובן לא איחרו לבוא, וטראמפ פנה לטוויטר ואמר כי "איראן משחקת באש".  



היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית מייקל פליין התייחס גם הוא לנושא ואמר כי ההתנהגות "הווכחנית והפורעת החוק" של איראן במזרח התיכון הוחרפה רק משום שהיא הסכימה לעסקה עם שש מדינות זרות, שמטרתה להסדיר את תכנית הגרעין שלה ללמעלה מעשור".