התביעה הצבאית נוטה להחליט כי תגיש ערעור על גזר דינו של החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל בחברון ונידון לשנה וחצי מאסר, כך מסתמן היום (שלישי). מחר יחלפו 15 ימים מאז ניתן גזר הדין של החייל, ויהיה זה היום האחרון על פי חוק שבו מותר להגיש ערעור. עם זאת, ייתכן כי התביעה הצבאית תגיש כבר היום את ערעורה, בו היא צפויה לטעון כי עונשו של אזריה - תקופה של 18 חודשים בגין הריגה - היא עונש קל מידי ויש להחמיר בעונשו.



כזכור, ריצוי עונשו של אלאור אזריה יידחה בעקבות דיון שהתקיים ביום חמישי האחרון, החייל, שהורשע בהריגת מחבל ונידון ל-18 חודשי מאסר בפועל, הגיע יחד עם משפחתו ועורך דינו יורם שפטל לבית הדין לערעורים שבקריה, על מנת לדון בבקשה לעיכוב ביצוע עונשו - כלומר, לדחות את כניסתו לכלא. על אזריה נגזרו שנה וחצי של מאסר, שאמור היה להתחיל ביום ראשון הקרוב בשעה 11:00, אך כאמור, הוחלט בתום הדיון לעקב את הביצוע המידי של העונש עד להכרעה בערעור.



התביעה החליטה לערער על העונש, ככל הנראה כתגובה להחלטתו של אזריה ללכת לערעור על הרשעתו, מהלך שגרר ביקורת חריפה מצד עורך דינו של אלאור אזריה, עו"ד יורם שפטל. לאחר שהוחלט ביום חמישי האחרון כי כניסתו של אזריה לכלא תידחה, אמר הפרקליט: "אני מתמוגג מהנאה מההחלטה הזו ואם כי אני מוכרח לומר אין פה שום הישג יוצא דופן במדינת ישראל. אדם שנאשם שנידון לשמונה עשר חודשי מאסר מגיש ערעור. קל וחומר שאין לו הרשעות קודמות ובמשך הזמן שהיה משוחרר בערובה התנהג ללא דופי, תמיד אבל תמיד משוחרר, בסופו של דבר אם הוא מגיש ערעור. עד למתן פסק הדין בערעור זה, הנוהג הרגיל שהיה 15 שנה בבתי משפט ויש אינספור מקרים שאנשים נידונים לארבע, חמש, שש, שבע שנים והמאסר נדחה עד למתן פסק הדין בערעור. אין פה החלטה יוצאת דופן אלא מתבקשת".



לדבריו, "מה שיוצא דופן זה הנסיונות של התובע לשלוח את אלאור, חייל לוחם מצטיין בצה"ל כאן ועכשיו לבית הסוהר, ובמשך שנה שלמה הוא עשה הכל כדי שזה מה שיקרה. זה בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין כי עו"ד וייסמן הוא עו"ד מצוין. הוא יודע דין והוא יודע היטב כמוני וכמו בית הדין שהיום במדינת ישראל כבר 15 שנים מי שנידון ל-18 חודשים לא הולך לבית הסוהר לפני ערעור".