הדובר של תנועת אל נוג'בה העיראקית, שהיא קבוצת התנגדות שיעית גדולה, הכריז כי התנועה הקימה חטיבה מיוחדת לשחרור רמת הגולן מהמשטר הציוני בישראל. במסיבת עיתונאים בסוכנות הידיעות "תסנים" שהתקיימה אמש, שטח סייד חאשם אל מוסאווי את האיום: "אחרי הנצחונות האחרונים בסוריה הקמנו את החטיבה לשחרור הגולן. אם הממשלה הסורית תבקש, אנחנו מוכנים לנקוט בפעולות כדי לשחרר את הגולן", אמר הדובר, והוסיף כי הכוחות מאומנים היטב.



התנועה אל נוג'בא היא שלוחה של כוחות מתנדבים עיראקיים, המוכרת גם כיחידת ההתגייסות העממית או חאשיד אל שעבי, והיא פעילה גם בעיראק ובסוריה.



מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והתייחס למצב בסוריה. בתום פגישתם אמר נתניהו: "הבהרתי שלא יכול להיות הסדר שלום בסוריה כאשר איראן מחמשת את גרורותיה למלחמה נגד ישראל".



הפגישה בין שני המנהיגים התרחשה בצל הדיווחים וההכחשות על כך שרוסיה נתנה אור ירוק לישראל לתקוף בסוריה. השניים, אשר מחזיקים במערכת יחסים טובה לאורך השנים, דנו במעורבות הרוסית בסוריה, וכן בהתפתחויות במזרח התיכון.



"הבהרתי שביחס לסוריה בישראל אין התנגדות שתהיה הסדרה בסוריה אבל אנחנו מתנגדים בתקיפות שבהסכם כזה איראן וגרורותיה יישארו עם נוכחות צבאית ברוסיה. אני חושב שהדברים הללו הובהרו בצורה הברורה ביותר מהניסיון שלי עם הנשיא פוטין. זה חשוב לא רק למניעת אי הבנות וזה בא לידי ביטוי בשטח בסופו של דבר", אמר נתניהו.



ראש הממשלה הוסיף כי שוחח עם פוטין על הנעדרים בעזה. "העלתי את נושא אורון שאול והדר גולדין". בנוגע ליו"ר הרשות הפלסטינית אמר נתניהו: "כרגע אבו מאזן מנסה לפעול נגדנו בבית הדין הבינלאומי ואנחנו רוצים לראות שינוי בנושא הזה".