שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, כבר הצהיר בעבר כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות המדינה בעתיד הקרוב. כשעניין הבחירות נמצא שוב על הפרק, עלה הרמטכ"ל לשעבר לשידור, וסיפר בין היתר על התוכניות שיש לו לקראת העתיד, על המצב הביטחוני העדין של ישראל, וגם על הקשר בין רוסיה לאיראן, שרק היום קיבל עוד חיזוק, כאשר רוחאני הגיע לרוסיה, לביקור ידידותי וחם. את הדברים אמר ב-103FM.



יעלון התייחס למשולש רוסיה-איראן-סוריה והוסיף: "אין ספק שהפגישה היום היא אירוע משמעותי, וקשור למערך הכוחות האזורי. העניין קשור מאוד גם לממשל החדש בארצות הברית. הממשל הקודם השתמש באיראן כשותף למלחמה בדאעש, וכבר היום ברור שהממשל החדש משנה את ההתייחסות שלו לגבם. טראמפ כבר התחיל להפעיל את המערכות נגד איראן, משתמש שוב בסנקציות, מאיים באו"ם ובקונגרס, וכעת ההכרזה של איראן וסוריה, שהן בעלות ברית באה בדיוק בשביל זה. 

לאחר מכן העריך כי עניין הגרעין האיראני לא נמצא דווקא ברשימת הדברים שרוסיה מעוניינת לעשות, וכי ישנה מתיחות במספר נושאים בין שתי המדינות: "לא הייתי אומר שרוסיה ואיראן רואות עין בעין הרבה סוגיות באזור. יש אינטרס רוסי שאיראן לא תהיה גרעינית, מסיבות ביטחוניות רוסיות ואפילו בסוריה יש מתח לעניין האיראני. הם לא אוהבים את הנוכחות הרוסית, ויכולות להתפתח שם לא מעט דברים, בעיקר בעקבות חוזים שקשורים בעסקאות נשק. על הדברים האלה צריך לשים עין ולעקוב. לא השתכנעתי שהרוסים שינו את הכללים כלפינו באיזו צורה. נכון שהטיל גרם לכך שהאירוע הפך להיות מתוקשר, ואין ספק שרוסיה ידעה. לא כל מה שהרוסים עושים הוא נגדנו, אבל צריך לשים לב להתפתחויות".
 

 "הממשלה מסכנת את הדמוקרטיה" 

לאחר מכן התייחס יעלון גם למשבר הגדול בקואליציה והוסיף: "התאגיד לא יכול להיות סיבה לבחירות. יש סיבות נסתרות. אינני יודע מהן. אולי זה החקירות, או לחץ חיצוני ואולי גם לחץ פנימי. לא יכול להיות שבגלל זה כל המדינה תיגרר לבחירות. זה מסכן את הדמוקרטיה. צריך לתקן פה את המצב. זה תלוי באנשים שנבחרים, אבל תראה מי האנשים שמאיישים את התפקידים הבכירים בכל דבר. כשאני הצטרפתי ב-2009, שלטון החוק היה מובן מאליו, היו שם בני בגין, רובי ריבלין, דן מרידור. היום גם מישה ארנס ומנחם בגין לא היו עוברים פריימריז בליכוד. מה שהשתנה זה לא אני, אני לא עזבתי את הליכוד, הליכוד עזב אותי". 

לאחר מכן המשיך ודיבר על החופש ההכרחי של התקשורת, וכשנשאל על גלי צה"ל אמר: "כשהייתי שר ביטחון, לא הרמתי פעם אחת טלפון על תוכן של משהו. אמרתי למפקד התחנה רק שאני דורש איזון לכל גווני הקשת. שלא תהיה בועה מסוימת. ואכן זה נעשה. שדרים מהגליל, מהנגב, חרדים, דתיים, אתיופים. זה שפוליטיקאים התערבו ברשות השידור, זאת בעיה מאוד גדולה. אסור גם ששר התקשורת יתערב בתוכן השידורים". 




"יש לי תוכנית חירום"

לאחר הפרסום אמש לפיו יוכלו בקרוב ח"כים לעלות להר הבית, אמר יעלון: "זכותם של יהודים וגם של אחרים לבקר בהר הבית. כשהיו פרובוקציות אסלאמיסטיות, עם גופים שפעלו להסתה, אז היתה בעיה, והיום היא פחתה. היום ניתן לבקר, אבל חבר כנסת שמגיע לא צריך להביא תקשורת ולעשות פרובוקציות זולות".  
ירדן פוגעת בריבונות ישראל שם, בעקבות הוספת 200 שומרים?
"לנו יש אינטרס שהוואקף הירדני ישמור על הר הבית. אותו אירוע שגרם לתחילת גל הסכינאות, התחיל בלילה שבין חמישי לשישי בהר הבית, בו התבצרו צעירים אנשי חמאס, שתקפו את המבקרים. מזה התחילה המהומה". לבסוף דיבר גם על האפשרות שהבחירות יוקדמו: "יש לי תוכנית חירום לכל דבר. מי שלמד להתכונן לאיומים השונים ולאופציות השונות שקשורות לישראל, יוכל לעשות את זה גם בהכנה לבחירות".

לסיכום גם התייחס לגילוי המפתיע מהשבוע האחרון, לפיו הוא הדוד של הזמר סטטיק, מהצמד סטטיק ובן אל, וסיכם: "עד היום הייתי רמטכ"ל ושר ביטחון, מהשבוע אני הדוד של סטטיק. אם הוא יעזור לי לעבור את אחוז החסימה? המטרה מקדשת את האמצעים".