ארגון חמאס ברצועת עזה משנה אסטרטגיה: לאחר שאיים כי ידו תשיג את הסוכנים שעובדים עבור ישראל, המעורבים לדבריהם בהתנקשות בבכיר מאזן פוקהא, פרסם היום (שלישי) הארגון הודעה, ובה קריאה למשתפי פעולה עם השב"כ להסגיר את עצמם, ולא יאונה להם כל רע, אם יעבירו את כל המידע שברשותם.
 
דובר משרד הפנים ברצועת עזה, איאד אלבוזם, כתב בהודעה רשמית: "משרד הפנים מודיע על פתיחת האפשרות לחזרה בתשובה לכל מי שנפל קורבן לכיבוש ומנגנוני המודיעין שלו, החל מהיום שלישי ועד חצות של יום שלישי הבא".
בהודעה נאמר, כי "על סוכני ישראל להגיע אל האדם הקרוב ביותר אליו, שהוא סומך עליו ונמצא בקשר עם מנגנוני המודיעין של חמאס, כדי להסגיר את עצמו, ויקבלו חנינה על מעשיהם. "אנו מבטיחים לו הגנה ביטחונית ומשפטית מלאה, וכן טיפול בסוגיה שלו בדיסקרטיות, ומחוץ למרכזים של מנגנוני הביטחון", נאמר בהודעה הרשמית. 

בכירי חמאס בהלווית פוקהא. צילום: רויטרס
בכירי חמאס בהלווית פוקהא. צילום: רויטרס


חיסולו של מאזן פוקהא, אחד מבכירי ארגון החמאס ברצועה לפני כשבוע, ממשיך להסעיר את עזה. על פי גורמים ברצועת עזה, החקירה, אשר נמצאת  תחת איפול, לא מתקדמת, למרות דרישתם של הבכירים, וההערכות הן שאין עדיין שום קצה חוט. נדמה שהבלבול אוחז יותר ויותר בתנועה. 

כזכור, התובע הכללי של עזה הוציא צו איסור פרסום מקיף על הנושא, בגלל הדאגה מכך שהמידע דלף מהר מאוד. על פי ההערכות ברצועה, ישראל ביצעה את החיסול, כשהמתנקשים נמלטו רגעים ספורים לאחר מכן, הגיעו לאזור הים, וממנו עזבו את שטח הרצועה. ביממה הראשונה דובר על כך שלא נמצאו טביעות אצבעות בכלל, והפרשה הפכה להיות אף קשה יותר לפענוח. ההרגשה בחמאס היא כי מדובר בקלף שישראל הצליחה להוציא אל הפועל. 

המנגנון של החמאס גם כן נפגע, וכעת מנסים בארגון לשנות את המשוואה שוב נגד ישראל. על פי פרסום לפני מספר ימים בערוץ 10, מנסים כעת בחמאס לשנות לחלוטין את הדרך בה יגיבו לחיסולים כמו זה של פוקהא. המשוואה כעת שרוצים בחמאס היא לנסות ולפגוע ב"אחד תמורת אחד". הכוונה היא שעל חיסול כמו זה של פוקהא, ינסו להשתמש בחוליות רדומות על מנת לבצע פיגועים. יש לזכור כי למרות המאבק של חמאס בדאעש ברצועה, דווקא בשטחי הגדה הם משתפים פעולה ועשויים לנסות ולהוציא את זה ביחד.