לאחר שבית הדין לערעורים בקריה בת"א המליץ לשני הצדדים, במהלך דיון האחרון בערעורו של החייל היורה אלאור אזריה, לנסות להגיע לפשרה ביניהם בנושא, הזמינה היום (חמישי) התובעת הצבאית הראשית, אל"ם שרון זגגי פנחס מהתביעה את עו"ד יורם שפטל לפגישה עמה במטרה להגיע להסכמות. בפגישה ייקח חלק גם סא"ל (מיל') נדב ויסמן. כידוע, לא אמור להתקיים דיון נוסף בערעור על גזר דינו של אזריה, וכעת, אם לא תושג פשרה בפגישה, יחכו הצדדים להחלטה הסופית של בית הדין בסוגיה זו.



בדיון האחרון נידונו שני הערעורים - הן זה שהגיש מצדו של אזריה עו"ד יורם שפטל כנגד פסק הדין המקורי והן זה של התביעה הצבאית, שמבקשת להגדיל את עונש המאסר שלו. בסיכום הדיון נתנו השופטים שבוע לצדדים להחליט על אפשרות של הגעה לפשרה ביחס לערעורים, מה שגרר התנגדות מצד התביעה, שכאמור הסירה את התנגדותה לכך היום.



עו"ד שפטל. ייפגש עם נציגי התביעה במטרה להגיע להסכמות. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד שפטל. ייפגש עם נציגי התביעה במטרה להגיע להסכמות. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, באותו דיון, נשיא בית הדין לערעורים אלוף דורון פיילס רמז לשני הצדדים לבטל את הערעור. "בית הדין צריך להציע לצדדים ללכת לגישור. רק זה יכול להצמיח הסכמות", אמר, "זה תיק חשוב ועוסק בסולם הערכים של הצבא, זה תיק שיבהיר את הנורמות הערכיות בצה"ל". שפטל התפרץ אז לעברו ואמר: "אתה לא יכול להעלות עכשיו טיעון להרשעה".



התובע נדב ויסמן, כאמור, התנגד אף הוא, כשטען כי "זה תיק שצריך להסתיים בהכרעה שיפוטית". בתגובה לכך אמר השופט סגל כי "יש סוג של משפטים ששני הצדדים מפסידים בהם". פיילס הוסיף אז כי "אנחנו מציעים לצדדים לשקול הידברות, והתובע מתבקש להביא את הדברים לפצ"ר ולהודיע תוך שבוע לבית הדין".