סוכל ניסיון פיגוע בחברון. תושבת יטא נעצרה הערב (שני) על ידי כוחות הביטחון לאחר שניסתה להתקרב עם סכין לכיוון אחת מעמדות הבידוק הסובבות את מערת המכפלה שבחברון המאוישות על ידי לוחמי מג"ב . לפי דיווח המשטרה, החשודה שאחזה סכין הופתעה ככל הנראה על ידי הלוחמים שבאו לקראתה, מה שהביא לכך שהשליכה לרצפה את הסכין. 
כמו כן, מהמשטרה עוד נמסר כי מתחקור ראשוני עלה כי החשודה הגיעה לבצע פיגוע דקירה במטרה לזכות בתואר "שהידה", והיא הועברה להמשך חקירה של גורמי הביטחון. 

מערת המכפלה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


בחודש שעבר, בשער שכם בירושלים בוצע ניסיון פיגוע דקירה. המחבלת נורתה וחוסלה על ידי כוחות הביטחון במקום. מבדיקה ראשונית עלה כי סמוך לשעה 19:00 הגיעה המחבלת לאזור שער שכם כשהיא מצוידת בסכין. בשלב מסוים החלה המחבלת לנוע במהירות לכיוון חיילים ששהו במקום. החיילים הבחינו במחבלת, הגיבו במהירות בירי ונטרלו אותה, מה שהוביל למותה בזירה. לא היו נפגעים נוספים בתקרית.
 
מספר ימים לפני כן, בוצע ניסיון פיגוע דקירה כלפי לוחמי מג"ב המוצבים באחד המחסומים הסמוכים למערת המכפלה. המחבל, תושב חברון בן 20 התקרב לעברם ושלף סכין בעודו רץ לכיוונם. הוא נורה, נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי. המחבל היה תושב חברון בשנות ה-20 לחייו.