לקראת מועד שחרורו משירות סדיר בחטיבת "כפיר" בצה״ל, הגיש היום (רביעי) החייל היורה, אלאור אזריה, בקשה לבית הדין לערעורים להשתחרר לביתו מהמעצר הפתוח בבסיס נחשונים החל מה-20 לחודש, מועד השחרור המקורי שלו, כך לפי ערוץ 20. בהנחה ובית הדין הצבאי לערעורים לא יגיע להכרעה עד מועד זה בערעור שהגישו שני הצדדים, יצטרכו השופטים להכריע מה יעלה בגורלו בעוד שבועיים.



מאחר וישנה פסיקה של בית הדין כי אין לשלוח את אזריה לכלא עד ההכרעה בערעור, נשארות בפני בית הדין שתי אופציות, כשאחת מהן היא לשחררו עד להכרעת הדין, והשנייה היא לשחררו למעצר בתנאים מגבילים.



עו"ד שפטל. "הוא יבקש לשבת במעצר בית בלילה, אם בכלל". צילום: אבשלום ששוני
עו"ד שפטל. "הוא יבקש לשבת במעצר בית בלילה, אם בכלל". צילום: אבשלום ששוני



עורך הדין יורם שפטל, המייצג את החייל בערעור, אמר לערוץ 20 כי הוא ״מתכוון לבקש מבית הדין שלכל היותר יורה על מעצר בית מחצות עד שש בבוקר אם בכלל״.



במלים אחרות, המשמעות היא שבפעם הראשונה מאז אירוע הירי בתל רומידה בחברון, יוכל אזריה לחזור לשגרת חיים כמעט מלאה, וללא הגבלות עד הכרעת הדין. הבקשה שהוגשה היום תועבר גם לעיון התביעה הצבאית, שתצטרך להגיע לדיון שיקבע עד ה-20 בחודש עם עמדה מגובשת בנושא. במידה ובתביעה הצבאית יתנגדו לבקשה, יקבעו השופטים דיון בבית הדין, ובכך יתכנס בית המשפט פעם נוספת לפני הכרעת הדין הצפויה להתקבל במהלך חודש אוגוסט.