על רקע שחרורו הבוקר (שני) של החייל היורה אלאור אזריה למעצר בית עד למתן גזר הדינו בעניינו, אמר היום (שני) פרקליטו עורך דין יורם שפטל, בתכנית של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM כי הוא "לא מופתע מההחלטה". כמו כן, הוא טען כי "הירי של אלאור במחבל הרוצח מנע לפחות תאורטית את מה שראינו בהר הבית", כשלדבריו "הפיגוע המדובר בבירה מראה מה שיכול לגרום מחבל פוטנציאלי גם לאחר שירו בו והוא, לכאורה, מנוטרל".



העו"ד שמלווה כבר זמן רב את החייל, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, טען כי ההחלטה הייתה צפויה וזאת משום ש"כשאלאור היה יוצא לשבתות וחגים, והוא יצא באופן סדיר, הוא היה יוצא למעצר בית. אלה סיכומים שהושגו בערכאה הראשונה".


.


 


מלבד זאת, הוא טען כי יש קשר ברור בין מה התקרית שאירעה בחברון לבין שבו שהתרחשה בשישי האחרון בהר הבית, ובה נהרגו השוטרים האיל סתאוי וכמיל שנאן. "אני הגשתי בקשה לראיה נוספת - לצרף את הקלטת הזאת שהמחבל רוצח המת-חי, תוך כדי הדגשה שהירי של אלאור במחבל הרוצח, מנע לפחות תאורטית את מה שראינו בהר הבית", אמר שפטל, שהוסיף: "כמובן שאזריה הוא חובש, אבל הוא לא יכול להעריך ממבט האם המחבל הזה, כמו זה שהיה בהר הבית, האם הוא במצב שהוא יכול לקום ולרוץ. עם זאת, מה שכן ברור, זה שהוא יכול ללחוץ על מתג אם יש עליו חגורת נפץ".

"האירועים לא דומים במובן הזה שהאירוע בהר הבית מראה מה באופן פוטנציאלי יכול לצאת ממחבל שירו בו, והוא לכאורה, מנוטרל", הסביר פרקליטו של אזריה. לטענתו, "קשר העין בין אלאור למחבל היה 11 שניות. אחרי שהוא הגיע לשטח, הוא עסק בטיפול בחייל. אני מאמין שיש סיכוי לתשובה חיובית לבקשה שהגשתי. עד היום ב-19:00 הם צריכים להגיב עליה, ואז אנחנו נשיב ובית הדין יחליט".